El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

obres - pàgina 8

La Línia 1 es renovarà sencera entre Clot i Santa Eulàlia

Societat
Un metro aturat a l'estació de La Sagrera / DGM

Obres a la vista. Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona ja ha tret a concurs públic la redacció del projecte que ha de guiar la renovació integral de la Línia 1 de metro, entre les estacions del Clot i Santa Eulàlia. Una renovació que, presumiblement, es durà tot just un any després de la renovació del tram entre Navas i Fondo del darrer estiu. En aquest cas, es podrien veure implicades una dotzena d’estacions (el tram central de la vermella).

Continua llegint

La Línia 1 de metro torna a funcionar amb normalitat

Societat

El tram Clot – Fondo de la Línia 1 de metro torna a funcionar amb normalitat aquest dissabte, després de les obres de renovació d’infraestructura des del passat 29 de juny. L’actuació ha sigut la més important mai realitzada a la xarxa de metro de Barcelona i s’ha dut a terme per posar al dia un tram que acumulava 65 anys d’antiguitat.

Continua llegint

Sense data per la nova estació de Sant Andreu Comtal

Societat

Mentre que per una banda les obre de la Sagrera han posat la sisena marxa (500 operaris treballen per aixecar el complex), Adif ja ha trencat les relacions contractuals amb les empreses que havien de fer Sant Andreu Comtal. Una rescissió de contracte que ha trigat un any i mig en passar de les paraules als fets, però que tampoc suposarà ni de bon tros la posada en marxa de les obres.

Continua llegint

Una dècada d’obres per aixecar el 40% de l’estació de la Sagrera

Societat

Deu anys després que entrés la primera excavadora a la platja de vies de la Sagrera, l’obra de la futura estació intermodal d’ata velocitat ja ha assolit el 40%. Així ho ha anunciat l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens que ha assegurat que en els proper tres anys es duran a terme els treballs per acabar els accessos ferroviaris i fixar les vies i les andanes. Actualment hi treballen 500 operaris cada dia, una xifra insòlita.

Continua llegint

Els busos llançadora faran tot el recorregut de Fondo a Clot

Societat

Millores en el transport públic. A partir del dijous 25 de juliol, la llançadora de bus farà tot el recorregut entre Fondo i el Clot i ja no caldrà fer transbordaments. Alhora, un segon servei continuarà reforçant l’eix de Clot fins a Fabra i Puig per absorbir l’alta demanda d’aquest tram. Tot i unificar les dues rutes existents fins ara, TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se (en especial la línia 9 Nord de metro), ja que el bus llançadora continuarà sent incapaç d’absorbir el 100% de la demanda que tenia l’L1.

Continua llegint

Jutge i Fiscalia no veuen corrupció a les obres de l’AVE

Economia

El desviament de 80 milions d’euros per les obres de la futura estació de La Sagrera no és delicte. Així ho ha determinat la jutge que ha investigat el cas, Maria del Carmen Suárez, avalada per la Fiscal Marta Marquina, qui també demanava arxivar-lo. Segons es desprèn de les diligències processals, els excessos pressupostaris s’haurien degut a desajustos econòmics relacionats amb les presses per acabar l’obra. Al final, però, la investigació va acabar aturant el projecte durant quatre anys.

Continua llegint

Primers 400 metres de via substituïts a les obres del metro

Societat

Obres en marxa. Segons fonts de TMB, les tasques per renovar la infraestructura de l’L1 de metro entre Clot i Fondo avancen a “bon ritme”. Per ara ja s’han substituït 400 metres de via en el tram que va de Clot a Baró de Viver en el que es tracta de l’obra de manteniment “més important” a la xarxa, segons la tècnica de projectes de via del metro de Barcelona, María José Fons. De fet, els trams que s’estan renovant tenen entre 65 i 51 anys d’antiguitat.

Continua llegint

La FAVB qüestiona les obres del metro i les rutes alternatives

Societat

La Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), ha emès aquest divendres un comunicat en que critica el plantejament de les obres de rehabilitació de la Línia 1 del metro entre el Clot i Fondo. Si bé no posen en qüestió la necessitat de la reforma, consideren que “no són acceptables” les alternatives que ofereix TMB. “És del tot evident que el gran trasbals que suposa per als usuaris supera en molt les molèsties raonables”, exposen.

Continua llegint

ENQUESTA | Hi ha suficients alternatives al tall del metro?

Societat

Des d’aquest passat cap de setmana el servei de metro de l’L1 entre Clot i Fondo ha quedat interromput per les obres de reforma integral que s’estan duent a les instal·lacions. Una afectació que s’ha buscat pal·liar amb dues rutes de bus llançadora i que des de TMB ja s’admet com a insuficient, pel que conviden a buscar rutes alternatives fins que finalitzin les obres, però…

Continua llegint

El tall de l’L1 de metro provoca maldecaps entre els usuaris

Societat

Dilluns, primer dia laborable i primera prova de foc al transport públic. Després del tall de l’L1 de metro entre Fondo i Clot, els usuaris habituals de metro han hagut de buscar alternatives per arribar a les seves destinacions. Mentre que el servei de llançadora en doble ruta no ha fet el pes a ningú i molts no sabien ben bé com arribar a la feina, des de TMB s’ha insistit en la necessitat de buscar altres rutes. Segons asseguren des de l’empresa, resulta “impossible” que els autobusos extraordinaris absorbeixen tots els viatgers del metro.

Continua llegint

1 6 7 8 9 10 13
Vés a dalt