El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tema

mobilitat - pàgina 22

Dilluns, 3r round de la vaga al metro

Societat
Estació de metro de Sant Andreu L1 / DGM

Els treballadors del metro de Barcelona celebraran demà dilluns la tercera jornada de vaga. Tal com han convocat, les aturades parcials i amb caràcter indefinit porten afectant tots els primers dies de la setmana laborables des del passat 24 d’abril, amb l’excepció del passat dilluns 1 de maig (festiu nacional).

Continua llegint

Coneix les noves línies de bus que creuaran Sant Andreu

Societat
Els autobusos només circularan al 25% en hora punta / DGM

La implementació de la nova xarxa de bus de Barcelona portarà dues noves línies a Sant Andreu de Palomar, i la modificació del recorregut d’unes altres dues. L’objectiu de la nova trama de bus és posar ordre el plat d’espaguetis que representava fins ara l’actual xarxa de línies. Tal com es pot observar, el plantejament es basa en recorreguts (V)erticals (Collserola – platja) i (H)oritzontals (Besòs – Llobregat). Amb l’aplicació de les últimes fases es posarà el punt final a les modificacions que van començar l’any 2012.

Continua llegint

Tots els dilluns, vaga de metro en hora punta amb caràcter indefinit

Societat
Metro Sant Andreu DGM

Els treballadors del metro de Barcelona han convocat aturades parcials a partir del dilluns 24 d’abril. La vaga, que només afectarà el primer dia de la setmana, s’aplicarà en els períodes d’hora punta. És a dir, en els torns de 7 a 9 hores, de 16 a 18 hores i de 20:30 a 22:30 hores. L’objectiu dels sindicats és fer pressió per desencallar el conveni col·lectiu, el qual va caducar a finals de 2015.

Continua llegint

Les entitats exigeixen la reforma més radical per la Meridiana

Societat

Manifest en mà, les entitats veïnals de Sant Andreu de Palomar i de la resta de la ciutat de Barcelona han reclamat a l’Ajuntament que tiri endavant la reforma més radical de la Meridiana. Aquesta es tracta de l’opció D que va plantejar el consistori fa tres mesos, la qual es calcula que tindria un cost de 39 milions d’euros.

Continua llegint

‘Posem fre a les grans superfícies comercials’

Opinió
david carmona cup

Sant Andreu viu atrapat entre tres grans vies d’accés a Barcelona: la Meridiana, les rondes i el corredor ferroviari. Aquestes infraestructures configuren una frontera urbana que aïlla els barris entre ells, però també generen conseqüències funestes per a la mobilitat, el medi i la salut de les persones.

Continua llegint

‘A La Maquinista, en transport públic’

Opinió
enric-fernandez-velilla-psc

Any rere any es repeteix el col•lapse circulatori al voltant de La Maquinista quan arriben les Festes de Nadal. Però també es produeix cada dissabte, quan comencen les rebaixes, i en altres dates de gran activitat comercial. El problema és molt greu perquè posa a prova la salut, la paciència i el dret a viure en un entorn de qualitat que tenen els veïns dels entorns . Fums, soroll, dificultats per arribar al propi domicili, són alguns dels problemes que s’hi troben cada cap de setmana.

Continua llegint

‘Cal ordenar la mobilitat en els voltants de La Maquinista’

Opinió
Jose Maria Fanlo BeC

L’aprovació durant el mandat passat, amb el suport del govern d’aleshores de Convergència i Unió (CiU) i el Partit Popular (PP), d’una Modificació del Pla General Metropolità (MPGM) que, entre d’altres, preveia l’ampliació del sostre comercial del Centre Comercial La Maquinista fins a 36.000 metres quadrats va ser un cras error, tal com ho hem assenyalat en diverses ocasions.

Continua llegint

Veïns i polítics s’encadenen a les vies de Sant Andreu Comtal

Política

Desenes de veïns i veïnes han baixat a les vies del tren de l’estació de Sant Andreu Comtal per exigir la nova estació. L’acte, organitzat per l’AVV de Sant Andreu de Palomar, ha comptat amb la presència de regidors i consellers de l’Ajuntament de Barcelona i del Districte, els quals també s’han encadenat simbòlicament a les vies. L’acció ha provocat que les línies ferroviàries deixessin de circular durant cinc minuts, mentre els manifestants clamaven per la nova estació.

Continua llegint

Els ‘parches’ a la Meridiana

Societat
2-avinguda-avenida-meridiana-desde-la-mediana-infinito-editada-david-garcia-mateu

En paral·lel als processos de participació sobre la reforma urbanística de la Meridiana, l’Ajuntament vol aplicar una bateria de petites actuacions a l’avinguda. El que popularment es coneixen com a ‘parches’ (o ‘pegats’, en el català correcte). Aquestes mesures concretes es desenvoluparan principalment al tram de la via que actua com a frontera de Sant Andreu i Nou Barris. Moltes d’aquestes intervencions, de fet, ja s’haurien d’haver dut a terme amb anterioritat, tal com van prometre els responsables polítics de l’àrea d’Urbanisme, encapçalada per la regidora andreuenca Janet Sanz, en la passada comissió de seguiment de fa sis mesos.

Continua llegint

La reforma de la Meridiana podria enderrocar el pont del Dragó

Política

El mur de nou metres d’alçada i el pont del Dragó del carrer Bartrina poden ser història d’aquí a uns mesos. El passat dijous l’equip d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, encapçalat per la regidora Janet Sanz, va presentar als veïns i veïnes les diferents propostes que té el Govern per reformar la Meridiana. Si bé la premsa en general s’ha fet ressò només del futur que pot deparar al tram entre el carrer Aragó i la rambla de Fabra i Puig, poc se sap del futur de l’avinguda que va des de la rambla fins al pont de Sarajevo.

Continua llegint

Vés a dalt