‘L’edulcoració i la perpetuació de la Marca Barcelona’
El PAM i el PAD són l’eix vertebrador del pla d’actuació de Districte i de Ciutat. L’actual Govern de PSC – BCNenComú l’ha enfocat per edulcorar i perpetuar la Marca Barcelona. La voluntat que ha tingut per arribar a consensos amb les forces de l’oposició ha sigut nul·la. El protagonisme que han tingut les veïnes i veïns ha estat inexistent.
La participació era un dels pilars ideològics del Govern. Davant d’això ens hem trobat amb processos com el Decidim Barcelona amb una manca de consistència com a política pública de participació, on la iniciativa ha estat exclusiva de l’Ajuntament amb cites i propostes unilaterals i relegant un cop més el veïnatge a un paper secundari.
Un procés on la informació ha mancat des d’un bon començament, la dinamització ha estat escassa i ha posat una agenda oculta de Govern, amb projectes com la nova caserna de la Guàrdia Urbana.
Des de la CUP-CapgiremBarcelona seguim creient en processos d’empoderament de les ciutadanes, on les xarxes associatives i els moviments populars siguin protagonistes de la política municipal.
Durant aquest any a part de l’incompliment de propostes i la poca valentia política, el govern municipal ha trencat confiances amb comportaments com les cases del carrer del Pont o la poca cura patrimonial.
Mentre a ciutats com Badalona han mostrat un exemple de pressupostos participatius, aquí s’aposta per zero participació pressupostària.
I veient com els Districtes segueixen sent òrgans únicament informatius, sense poder executiu ni deliberatiu, se segueix apostant per una estructura centralitzada des de l’Ajuntament de Barcelona i poc participativa enfront el veïnatge i els Ajuntaments de Districte.