La Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB), conjuntament amb una dotzena d’entitats dels barris que envolten la Meridiana, ha exigit al govern municipal de l’alcalde, Jaume Collboni, la finalització de la reforma de l’avinguda. Sota el seu punt de vista, l’executiu “ha de posar fil a l’agulla a problemes derivats o plans inacabats del mandat anterior, dels quals en són, en part, responsables directes“.
El comunicat de les entitats arriba després que aquestes hagin percebut “manca d’informació” en relació amb com avança el projecte. Tal com recorden, el tram entre Felip II i Fabra i Puig ja hauria d’haver-se reformat, mentre que el tram que va de Fabra i Puig i el pont de Sarajevo també creuen que resta en espera: “Només disposem d’un estudi tècnic de viabilitat per fer desaparèixer el mur que separa els districtes de Nou Barris i Sant Andreu, però no disposem encara de cap projecte executiu que l’avali”, constaten.
Davant d’aquesta circumstància, les entitats veïnals reclamen a l’Ajuntament que liciti i executi abans d’acabar el mandat la reforma de la Meridiana entre Felip II i Fabra i Puig. Una obra que volen veure complementada amb la redacció de l’avantprojecte i el projecte executiu del tram més complicat (el que separa Sant Andreu i Nou Barris). En aquest darrer cas, a més, assenyalen que la participació veïnal ha de ser la que estableixi les línies mestres del projecte i recorden que la pacificació, perquè funcioni, ha d’anar més enllà del pont de Sarajevo.
Per últim, les associacions també reclamen una solució a la concentració d’autobusos interurbans al voltant de l’estació de metro i Rodalies de la Sagrera – Meridiana, i assenyalen que els finals de línia s’haurien de començar a ubicar en altres punts de la ciutat i a la futura estació de La Sagrera Alta Velocitat. En clau de transport públic, també reclamen que s’acceleri la unió de la Línia 3 amb la Línia 1 del metro a la parada de Trinitat Vella o que s’estudiï la viabilitat de perllongar la Línia 3 i 11 fins a Sagrera-TAV, així com crear una estació de Rodalies a l’encreuament de les avingudes Rio de Janeiro amb Meridiana.
Des de la FAVB i les entitats veïnals federades defensen que la Meridiana ha de convertir-se en un “carrer per als i les veïnes, lluny de l’autopista que avui en dia representa”. Entre la dotzena d’entitats veïnals signants del comunicat hi ha l’AVV de Sant Andreu de Palomar i l’AVV de Sant Andreu Nord – Tramuntana. Totes elles reclamen a la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Laia Bonet, que les citi en una reunió i els expliqui el calendari previst.
Fotografia | Espai central de la futura Meridiana // AJUNTAMENT DE BCN