El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La Generalitat reinicia les obres de l’L9 des de la Sagrera

Societat

El Departament de Territori de la Generalitat ha tret a licitació les obres per connectar els ramals de l’L9/L10 des del Macropou de la Sagrera, el qual s’ubica just a la frontera amb Sant Andreu de Palomar, a tocar del Narcís Sala. Els treballs suposaran una inversió de 20,3 milions d’euros i inclouran la reurbanització i recuperació de la superfície del pou i l’adequació de part del subsòl per a futurs usos públics.

Banner Ajuntament 300x250
 

La consellera de Territori, Ester Capella, ha posat de relleu que la licitació de l’obra al Macropou és una mostra de l’avanç del conjunt d’obres per a finalitzar les obres de l’L9/L10, que permetran “assolir el potencial” d’aquesta línia, alhora que l’ha emmarcat en les actuacions per a reforçar i ampliar la xarxa de transport públic a la regió metropolitana de Barcelona.

Capella també ha assenyalat “el vessant urbanístic i social” de l’actuació que ara es licita, ja que permetrà “recosir” aquest entorn i “recuperar un espai per al barri, el districte i la ciutat”. A més, ha destacat que l’obra també permetrà recuperar “nous espais a la ciutadania”, ha exposat

El Macropou és un pou situat entre les estacions d’Onze de Setembre i la futura estació de la Sagrera Alta Velocitat, on també faran parada les línies L9/L10 del metro. Més concretament, en aquest pou conflueixen dos túnels: el túnel de l’L9/L10 i el túnel del futur perllongament de l’L4 entre la Pau i la Sagrera. De fet, avui dia les línies L9 Nord i L10 Nord fan servir el túnel de l’L4, ja que el que correspon en realitat al tram central de l’L9/L10 no es troba operatiu.

Precisament les obres consistiran a reubicar l’L9/L10 en el seu traçat definitiu i connectar els ramals del nord amb el tram central, a la vegada que es construiran els forjats i les estructures per a les futures vies de les línies L9/L10 i L4. Posteriorment, es muntaran les vies de l’L9/L10, s’executarà l’obra civil al subsòl (la qual encara no s’ha concretat en què consistirà) i es reurbanitzarà tota la superfície amb el camp de futbol que hi havia abans.

Recreació virtual de com quedaran els túnels, el subsòl d’aprofitament públic i el nou camp de futbol // GENERALITAT DE CATALUNYA

Des de la Generalitat destaquen que les obres que ara s’impulsen s’afegeixen al conjunt d’actuacions necessàries per a completar el tram central de l’L9/L10, les quals acumulen una inversió de 925 milions d’euros. Actualment, s’està perforant, mitjançant tuneladora, el tram pendent de túnel del tram central i s’estan construint les estacions de Mandri i Sarrià. Més endavant serà el torn de les estacions de Guinardó/Hospital de Sant Pau, Maragall, Sanllehy, Campus Nord i Manuel Girona.

Fotografia | Estat actual del macropou de la Sagrera // GENERALITAT DE CATALUNYA

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt