L’estació de Sant Andreu Arenal (ara rebatejada amb el nom de Fabra i Puig) deixarà de ser l’única estació de Rodalies a Barcelona sense ascensors. Adif ha anunciat aquest dimecres la reforma de la terminal, amb l’objectiu de “modernitzar-la, incrementar les condicions de confort i millorar l’accessibilitat i la seguretat”. Una actuació que està emmarcada en el Pla Transformem Rodalies, però que trigarà a executar-se. La raó: el contracte que s’ha licitat és la redacció del projecte de remodelació, el qual s’estima que trigui 31 mesos en executar-se (després les obres es podrien allargar un any més).
Cal tenir en compte que la licitació no només afecta la redacció del projecte per a reformar l’estació de Fabra i Puig, sinó que també inclou la reforma de l’estació del Clot. De fet, la partida econòmica reservada per aquest primer tràmit abans de començar les obres és de dos milions d’euros. Segons Adif, les millores en totes dues estacions són clau per afavorir “la intermodalitat de l’àrea metropolitana” pel fet que donen servei no només als veïns dels entorns, sinó també als usuaris de les línies de bus urbà i interurbà, i metro.
Més enllà de definir com s’han de modernitzar les instal·lacions (sistemes d’extinció d’incendis, instal·lació d’ascensors, recreixement de les andanes, senyalització podotàctil, etc.), els arquitectes i enginyers també hauran d’esbossar com cal reformar determinats espais i accessos (escales, vestíbuls, zones de serveis, etc.). En el cas de Sant Andreu Arenal, a més, es contempla la creació d’un aparcament exterior de bicicletes.