Gairebé en el temps afegit, però dins del mandat. Finalment el Govern de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, podrà satisfer el seu objectiu de transformar tota l’avinguda Meridiana fins a la rambla de Fabra i Puig. Aquest dimecres la comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament ha donat llum verda a un projecte que rebrà el darrer vistiplau en el plenari municipal del pròxim mes de març o abril (les eleccions seran el 28 de maig).
El tram a reformar serà el que va de Felip II fins a la rambla de Fabra i Puig, un dels més amples de tota l’avinguda. En tot cas, però, la fórmula serà la mateixa que fins ara: tres carrils per sentit (dos per a vehicles privats i un carril-bus), un eix verd central per a bicicletes i, als laterals, voreres més àmplies, més arbres i més parterres. A més, està previst passar dels nou passos per a vianants actuals a 15.
Segons l’Ajuntament, les actuacions fetes fins ara ja han permès reduir el trànsit en uns 17.000 vehicles diaris. Abans de la pandèmia (2016-2019) hi passaven entre 30.000 i 32.000 cotxes per sentit, i l’any passat i aquest n’hi circulen uns 23.500 per banda, posen de relleu. En aquest sentit, el Govern municipal considera que la Meridiana és un exemple del compromís del consistori amb Sant Andreu, nucli urbà on també ha impulsat la pacificació del carrer Gran de Sant Andreu.
Per últim, destacar que la proposta de reurbanització de la Meridiana al seu pas per Sant Andreu de Palomar ha rebut els suports de Barcelona en Comú, el PSC i ERC. Els grups municipals de Junts per Catalunya i Ciutadans han decidit abstenir-se i PP, Valents i la regidora no adscrita Marilén Barceló han votat en contra. Les obres del darrer tram de la Meridiana suposaran una inversió de 25 milions d’euros públics, el gruix del pressupost, ja que en el total de l’avinguda s’han invertit 52 milions d’euros.