Acord a tres bandes. Ajuntament, Generalitat i TMB finalment s’han posat d’acord per desencallar el repartiment de solars que hi ha al Triangle Ferroviari (l’espai de cotxeres que queda entre Josep Soldevila, la Verneda i Jaume Brossa). Un acord que sobretot qui l’esperava amb candeletes és la comunitat educativa de l’Institut la Sagrera Sant Andreu, la qual es va començar a bastir entre barracons sense saber ben bé mai quan podrien disposar de la parcel·la on aixecar l’equipament definitiu.
Segons han confirmat fonts municipals a L’Exprés de Sant Andreu, les tres institucions han signat la divisió horitzontal d’aquesta gran finca i precisament ha sigut l’Ajuntament l’organisme que s’ha quedat amb la finca més gran: la Llosa, de 28.000 metres quadrats. De fet, la divisió de solars estava contemplada des del 2008 (quan es va aprovar el projecte de reparcel·lació), però no ha sigut fins aquest octubre que les parts no s’han posat d’acord a l’hora de repartir-se els terrenys.
Si bé ara la comunitat educativa de l’institut ja ho té tot de cara per començar a reclamar l’inici de les obres (la dotació econòmica ja la tenen reservada per un valor de vuit milions d’euros), ara cal que les administracions concretin un calendari per aixecar l’edifici de dues plantes i aules suficients per acollir les quatre línies d’ESO i les tres de batxillerat. En tot cas, cal tenir present que el projecte definitiu haurà de recollir els criteris establerts al llarg del procés participatiu que va començar a elaborar la família del centre educatiu a finals de l’any passat.
Un cop traslladats al seu emplaçament definitiu, els alumnes de l’Institut la Sagrera Sant Andreu posaran punt final a una etapa educativa entre barracons. Primer als que hi ha des de fa més d’una dècada a tocar de la Fabra i Coats i, al cap de dos cursos, als que es van instal·lar al passeig de Fernando Pessoa. Una darrera ubicació que s’ha arribat a quedar petita aquests darrers mesos (alguns alumnes ja han començat 1r de batxillerat, de manera que finalitzaran tota la seva formació secundària en mòduls prefabricats).
Per últim, destacar que al Triangle Ferroviari també està previst construir dos equipaments més, però encara no s’ha determinat quin servei acolliran.