El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Les bicicletes prendran els espais públics de forma paulatina / Alexander Rentsch

Sant Andreu, entre els barris on es roben més bicicletes

Societat

Els investigadors de l’Institut de Ciències i Tecnologies Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han publicat un estudi on documenten el fet que Sant Andreu és el segon districte de la ciutat on més bicicletes es roben en relació amb el nombre d’existents. Tal com han pogut provar, els andreuencs pateixen més robatoris de bicicletes que no pas altres veïns de la ciutat. La raó: l’elevat nombre d’usurpacions denunciades en relació amb el baix nombre de bicicletes que hi ha aparcades als carrers.

Banner Ajuntament 300x250
 

En aquesta línia, l’estudi ha evidenciat que la major part de les usurpacions es produeixen als carrers, en lloc dels aparcaments privats o edificis. Per aquesta raó, recomanen a l’administració local “trobar polítiques per reduir les sostraccions de bicicletes a la via pública”. Malgrat això, recorden que “en comparació amb altres ciutats d’Europa a Barcelona hi ha relativament menys denúncies d’usurpacions de bicicletes”, una circumstància que es pot deure al baix hàbit de presentar denúncia per part dels barcelonins.

Si bé en nombres absoluts a Sant Andreu de Palomar es roben poques bicicletes (l’any 2021 es van presentar 15 denúncies), els investigadors han pogut comprovar que molt poques vegades s’arriba a presentar denuncia. De fet, a tota Barcelona per cada 100.000 habitants només es van denunciar 54 bicicletes robades. Una mitjana que s’incrementa en els districtes més afectats (Sant Martí, Eixample i Ciutat Vella), però que també resulten ser on més es fa servir aquest vehicle. Per aquest motiu, des de la UAB assenyalen que no ha de passar per alt “la relació entre bicicletes robades/ bicicletes aparcades” que es produeix al districte. Segons apunten, “s’observa que proporcionalment la despossessió de bicicletes és major als districtes de Sarrià i Sant Andreu”.

Per últim, l’estudi assenyala que “moltes bicicletes usurpades es tornen a vendre il·legalment en plataformes de compravenda en línia“. “Alguns propietaris aconsegueixen recuperar les seves bicicletes quan les troben per internet, fent veure que estan interessats en la seva compra”, expliquen, però en tot cas, el que recomanen per evitar ensurts és “una provisió d’aparcament segur, sistemes d’enregistrament de bicicletes, millors cadenats i pràctiques d’aparcament, una bona ubicació i il·luminació on deixar-la i vigilància o seguiment GPS dels vehicles”.

“La col·laboració entre la comunitat ciclista i la policia hauria de tenir com a objectiu augmentar les denúncies de robatoris per tal d’obtenir més dades que permetin assolir una millor comprensió de la magnitud real del problema. La lluita contra el robatori de bicicletes mereix una major atenció per part dels responsables polítics i la policia, perquè ens perjudica a tots i a totes”, conclouen.

Fotografia | Alexander Rentsch

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt