El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Tres mesos amb l’R2 de Rodalies tallada entre Sant Andreu i Clot

Societat

Afectacions en la mobilitat. En una visita a les obres de La Sagrera, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha avançat aquest dilluns el tall de les línies R2 de Rodalies i R11  de regionals. Segons ha comunicat, ambdues línies deixaran de prestar servei entre Sant Andreu Comtal i El Clot – Aragó durant tres mesos (a comptar a partir de la darrera setmana d’agost).

 

El motiu del tall de la circulació ferroviària es deu a la necessitat de traslladar les vies per l’interior de la futura estació semisoterrada de Sant Andreu Comtal, la qual està previst que entri en funcionament aquest mateix any. L’obra permetrà que els trens ja puguin encaminats per sota de la llosa de formigó des de l’alçada del Nus de la Trinitat fins al pont de Calatrava. Per la seva part, Sánchez ha demanat disculpes per les “importants afectacions per als usuaris, però [les obres] són imprescindibles“. Tanmateix, ha assegurat que s’han dissenyat plans alternatius de transport.

Cal tenir en compte que des del desembre de 2020 els trens de l’R1 ja circulen per la pota est de la llosa de formigó (la qual els encamina des de Sant Adrià de Besòs cap a l’interior de l’estació de La Sagrera) i s’espera que després del proper estiu també ho facin els de l’R2 (els quals no només passaran per la nova estació de Sant Andreu, sinó també per La Sagrera, encara que sense efectuar parada comercial) . Un cop la nova estació de Sant Andreu entri en funcionament, està previst que Adif cedeixi l’actual edifici ferroviari (el més antic en funcionament de l’Estat) a l’Ajuntament, per tal que el pugui destinar a un ús ciutadà com a equipament (encara per concretar).

Respecte a la futura estació de La Sagrera, la ministra ha confirmat que aquesta ja està executada en un 60% i ha declarat que espera que entri en funcionament “a partir de 2025”, sense concretar res més: “Pot ser que a partir de 2025 almenys per les vies ja podran passar. Però és aviat per a ajustar una data més concreta”. A l’obra, pressupostada en 920 milions d’euros, ja s’hi ha invertit 540 milions. Un ritme financer que no ha fet més que incrementar-se des de 2018, quan el jutjat va permetre tornar a reemprendre les obres després d’investigar durant tres anys presumptes irregularitats. Almenys, les quatre grans actuacions del projecte ja han superat l’equador de la seva execució: la infraestructura ferroviària d’accés a l’estació, la pròpia estació, les actuacions en Sant Andreu i el col·lector de la Rambla Prim.

Raquel Sánchez visita les obres de la Sagrera aquest dilluns // @mitmagob

Segons càlculs del ministeri, per l’estació de la Sagrera passaran 50 milions de passatgers anualment i permetrà connectar Sant Andreu amb Sant Martí. Més enllà del serveis ferroviari per a trens de rodalies, regionals i alta velocitat, la infraestructura també comptarà amb una estació d’autobusos interurbans, dos aparcaments per a 1.500 vehicles, una zona de taxis i una boca de metro que donarà accés a una futura parada on poder fer transbord amb les línies 2, 9 i 10 de metro.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt