Si els eixos comercials es diferencien d’un carrer qualsevol és precisament per allotjar establiments de qualitat. En aquest cas, el número 286 del carrer Gran de Sant Andreu, a tocar de Malats, acull un local on les darreres tendències i la moda boho i chic formen part del seu ADN. L’ànima de la botiga? Conchi Fernández, una professional del sector des que tenia 17 anys i que ara ja ha pogut acomplir el somni d’aixecar la persiana del seu propi local: Kásualbcn.
“Porto tota la vida treballant en el món de la moda per a tercers i en grans cadenes, però sempre havia volgut obrir la meva botiga i ara ho he aconseguit“, relata Fernández des del taulell. Si bé la seva primera pressa de contacte amb l’emprenedoria va ser en un petit local del carrer Gran (al costat de Joan Torras), ara en el nou establiment sí que ha aconsegit desenvolupar tota la seva empenta i vocació: “En aquest any i mig que porto aquí he pogut fer la botiga que desitjava“. Un espai basat en els materials nobles, les fustes i les pedres naturals, on el disseny es fusiona amb les col·leccions i els complements que s’exposen.
Supervivents a les batacades econòmiques
Si bé les crisis acostumen a enfonsar aquells negocis que no han trobat la manera d’adaptar-se als nous temps, l’empenta i les ganes que Conchi Fernández ha posat sobre Kásualbcn han fet que aquest hagi sobreviscut fins a tres alts i baixos econòmics: les obres del carrer Gran, les reformes a la façana de l’anterior local i ara a la pandèmia. Una prova del cotó que certifica la qualitat i la solvència de les seves idees: “Volia fer una botiga exclusiva, però adaptada al barri, on els veïns poguessin trobar aquella roba que no poden trobar a enlloc més”.
Una diferenciació respecte a la resta d’establiments que s’ha traduït en l’oferta d’una línia boho i chic, provinent sobretot de marques espanyoles de primera qualitat i tot un assortiment outlet d’altres cases tèxtils. “Quan entren clientes que mai abans ens havien visitat sempre ens destaquen que aquí poden trobar coses molt diferents respecte a la resta de botigues de Sant Andreu”. Una descoberta que, en molts casos, acaba en fidelització: “Les nostres clientes son joves des dels 25 anys fins a gent que, tot i tenir 70 anys, continuen sentint-se joves i volen vestir modernes”. De fet, per tal de democratitzar les darreres tendències en roba i moda, a la botiga també s’hi poden trobar talles grans de productes que, sovint, les grans cadenes només reserven per a talles petites.
“A mi m’agrada aquesta venda de barri, conèixer a les clientes, saber els seus noms i explicar-nos la vida; he treballat en grans cadenes o al centre i mai m’he sentit tant a gust i amb tanta confiança en el tracte personal com aquí”, destaca. “De fet, jo mateixa soc del Clot, però durant una època vaig venir a treballar al carrer Gran i em va impactar i agradar tant la seva vida comercial, que em vaig voler establir el meu negoci aquí”, confessa.
El seu secret? “La qualitat del gènere i les col·leccions d’un estil molt concret, però que en realitat agrada a moltíssima gent”, afirma. “Al final es tracta d’oferir un producte de veritat i a un preu adequat, sense caure en el que cauen determinades marques que tots coneixem, que fabriquen on fabriquen i, que pel preu que es paga la peça, no se’ls pot exigir al final gaire qualitat”. En el seu cas, però, les clientes ja saben què s’amaga darrere d’un aparador en constant transformació: garantia d’èxit en cadascuna de les seves compres.