El Consell d’Administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha donat llum verda a la licitació de les obres per instal·lar la via i el conjunt d’aparells elèctrics de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal. El contracte, que es licita per un import de 10,5 milions d’euros (IVA inclòs), haurà d’executar-se en deu mesos i suposarà la darrera passa per la posada en servei de l’anhelada infraestructura a finals de 2022. Abans, però, també caldrà traslladar les vies de l’R2 per l’interior de la nova estació de la Sagrera Alta Velocitat.
El traçat d’entrada per la boca sud comptarà amb tres vies en placa d’ample convencional (1.668 mm) i d’aquestes en sorgirà una quarta via que donarà servei i felxibilitat a l’estació. A més, també s’instal·laran diversos canvis i una sortida d’accés als tallers que hi ha entre el carrer de Palomar i el passeig de Santa Coloma. En paral·lel, s’instal·larà la catenària i el conjunt d’aparells elèctrics al llarg de tot el nou traçat.
El contracte també inclou l’encàrrec de dissenyar un itinerari per als vianants de fins a 350 metres de longitud, per connectar la rambla de Prim i la rambla de l’Onze de Setembre. Fins que no estigui enllestit aquest pont, però, s’executarà una passarel·la provisional de 24 metres de longitud que permetrà salvar l’encreuament amb l’antic traçat de la línia de Mataró.
Aquest contracte és la darrera pedra per posar en marxa la nova estació de Sant Andreu Comtal, la qual avança a bon ritme des que es van readjudicar les obres per més de sis milions d’euros (IVA inclòs). Aquest edifici de viatgers estarà dotat de vestíbul, connexions amb les andanes, accessos adaptats a persones amb mobilitat reduïda i un entorn urbanitzat. Comptarà amb serveis de rodalies i regionals i estarà integrada en el futur parc lineal de Sant Andreu-la Sagrera. El conjunt de l’actuació serà finançada per la Unió Europea – NextGenerationEU.