El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Les bosses d’escombraries identificaran al veí que l’ha llençat

Societat

L’Ajuntament de Barcelona aprovarà al Ple municipal d’aquest divendres la contractació de les noves empreses que es dedicaran a oferir el nou servei de neteja a la ciutat. A Sant Andreu i Sant Martí la companyia encarregada serà Urbaser a canvi de 500 milions d’euros durant vuit anys i gestionarà el nou servei de recollida d’escombraries porta a porta. Un sistema que pretén incrementar els índexs de reciclatge per ciutadà i que incorporarà controls digitals perquè l’objectiu es faci efectiu.

 

Entre la tecnologia que s’incorporarà a la recollida porta a porta que començarà abans de l’estiu al Casc Antic de Sant Andreu hi haurà els codis identificadors a les bosses de residus. Segons han avançat els responsables municipals, els andreuencs hauran de dipositar en bosses específiques cada tipus de fracció a reciclar i ubicar-la al minicontenidor que deixaran a la porta de casa seva en un horari específic. Un cop l’equip d’escombriaires reculli la bossa, aquesta a la planta de reciclatge serà identificada mitjançant un codi per veure si els ciutadans han complert amb els residus que havia d’abocar o no.

Tots els veïns que hauran d’adaptar-se a aquest nou sistema de recollida en els propers mesos rebran a casa seva el pack de recollida de residus, el qual inclourà tota la informació, el minicontenidor i les bosses. Segons ha explicat el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, la intenció és associar l’increment del reciclatge amb bonificacions en la taxa de recollida d’escombraries i desplegar-lo progressivament a tota Barcelona.

Mentre que el sistema de recollida individualitzat es posarà en marxa abans de l’estiu a Sant Andreu, la nova empresa de neteja no començarà a operar fins al 2022. Un relleu empresarial que vindrà acompanyat de nova maquinària de neteja, “més sostenible, menys contaminant i menys sorollosa”, ha avançat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. La intenció és que bona part de la flota passi a ser elèctrica i s’adeqüi millor a la trama urbana de cada territori.

Fases del desplegament // AJUNTAMENT DE BCN

En paral·lel, la plantilla de professionals s’incrementarà en 400 nous treballadors, els quals es repartiran per tots els districtes de la ciutat en funció dels reforços que precisi cada territori. Una equitat que, segons ha avançat Badia, beneficiarà Sant Andreu, ja que comptarà amb més nous efectius que no pas altres districtes de la ciutat. Per últim, destacar que la renovació del servei també permetrà habilitar nous canals de comunicació amb l’empresa, per tal que la ciutadania pugui comunicar incidències i sàpiga de forma específica com s’executa la neteja i els horaris de cada carrer.

Fotografia | Ajuntament de Barcelona

3 Comentaris

  1. Voldria saber si algun dia treurant una mena de “caseta”de ferro que i ha el començament de Torres i Bages tocant a Plaga Orfila (abans era una floristeria), però ara està molt bruta .i dóna molt mala imangent .
    Gràcies .

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt