La Coordinadora d’AMPA del Districte de Sant Andreu ha emès aquest dilluns un comunicat on insta a les famílies, les entitats educatives i les direccions dels centres educatius a rebutjar la campanya impulsada per Amazon, ‘Un clic para el cole’. De fet, dies enrere la comunitat educativa de l’Escola 30 Passos de la Sagrera va ser pionera en posicionar-se contra aquesta campanya del gegant del màrqueting en línia.
Com funciona la campanya ‘Un clic per al Cole’? Segons informa Amazon al seu portal virtual, la iniciativa permet al client escollir a quin centre educatiu vol donar suport. Un cop el client adquireix el producte, l’empresa estatunidenca ofereix al col·legi o institut un percentatge de la compra ja efectuada. Diners que, en tot cas, el centre d’ensenyament també haurà de gastar a la mateixa plataforma de comerç digital.
A parer de la Coordinadora, en el rerefons de la campanya d’Amazon s’amaga l’objectiu de fomentar “les compres compulsives, així com un nou model de comerç amb una gran petjada ecològica“. La raó d’aquesta darrera idea? Segons argumenten, l’entrega dels paquets a casa de cada comprador individual suposa una “distribució dels productes a llarga distància, excessius embalatges i altes emissions contaminants“.
Les AMPA del districte també apunten que, “a diferència del comerç local i de proximitat que distribueix la riquesa”, Amazon “ens empobreix col·lectivament“. “Creiem que les nostres escoles i els nostres barris necessiten un comerç local, de proximitat i sostenible que doni vida als nostres carrers“, insisteixen. A més, subratllen el fet que el gegant del comerç electrònic “tributa fora del nostre país la major part d’impostos”, mentre que el comerç de proximitat acostuma a col·laborar amb les activitats del barri i sovint estan a càrrec de famílies de les mateixes escoles.
Comunicat de la comunitat educativa de l’#Escola pública #30Passos del barri de #LaSagrera de #Barcelona en relació amb la iniciativa d’@Amazon “Un Clic para el cole” on #renunciem a participar a la campanya de màrqueting de la multinacional del comerç electrònic. pic.twitter.com/PWVUv0NA8H
— Associació de Famílies Escola Pública 30 Passos (@AF30Passos) October 31, 2020
Per últim, les AMPA posen de relleu que els centres educatius no haurien de rebre “donacions amb finalitats comercials“, les quals només tenen com a finalitat “incentivar les compres” a Amazon o qualsevol altra gran plataforma. “Els centres públics han de tenir un finançament just i equitatiu“, consideren. Motiu pel qual, conviden al Departament d’Educació a “actuar en conseqüència”.