L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) ha celebrat aquest divendres la seva 23a assemblea en format virtual a través de l’aplicació Zoom, a causa de la situació derivada de la crisi sanitària de la COVID-19. Una trobada anual de l’entitat, a la qual no hi ha faltat L’Exprés de Sant Andreu i més de 60 empreses, amb la intenció de fer balanç del darrer any, explicar els nous objectius i debatre els reptes futurs.
El president de l’AMIC, Ramon Grau, ha obert l’assemblea i ha volgut recalcar la representativitat que dona l’associació a la premsa de proximitat: “Professionalitat, utilitat i representativitat crec que són els eixos que han de guiar la feina de l’AMIC. Ens hem convertit en l’entitat més representativa de la premsa de proximitat i això ho hem de fer valdre. Apostem per ser el millor company de viatge en moments dolços, i, sobretot en moments plens de dificultats i d’incertesa com aquests”. A més, ha volgut donar un to esperançador en aquests moments tan complicats: “Hem de creure i tenir esperança en el futur per seguir creixent i per anar endavant”.
A l’assemblea s’ha presentat la memòria d’activitats de l’associació, els serveis que ofereix l’AMIC i els resultats de l’any 2019, que amb un augment dels ingressos del 6%, ha superat els 2,2 milions d’euros. En paral·lel, també s’ha analitzat el nombre total d’associats a l’AMIC, el qual se situa ja en les 439 capçaleres (170 en paper i 269 digitals). Xifres que no deixen de créixer des del 2014, amb l’afegit que, del total, 223 estan auditats per OJD, PGD o OJDinteractiva; un fet únic a l’Estat espanyol
La trobada anual també ha servit per presentar les novetats més destaques, com ara la presentació del nou logotip de l’AMIC, la nova web AMIC Valencians, la incorporació de l’associació a la junta d’accionistes d’Informació y Control de Publicaciones, SA (OJD-PGD) i l’acord de col·laboració amb J3B3 Economy & Research per tal de donar un impuls als estudis de l’impacte de la COVID-19 en el comerç de Catalunya.
El president, Ramon Grau, ha volgut tancar l’acte amb un missatge positiu i encoratjador als associats: “No tenint certeses, però estic segur que treballant fort, apostant per la innovació i creativitat, ens en sortirem. Hem de buscar maneres de monetitzar les nostres comunitats de lectors per no dependre tant de la publicitat que es va aprimant. No ens quedem amb la resignació, en situacions de dificultat com els que vivim, amb esperança es crea el futur”.