La mobilitat sostenible, a l’alça. El Bicing ha experimentat un creixement d’abonats durant els mesos de maig, juny i juliol i la xifra d’usos ja ha assolit els nivells de principis d’any. Segons ha informat l’Ajuntament de Barcelona, una de les explicacions a aquest fet podria estar vinculada al fet que es tracta un mode de transport més segur, sostenible i saludable respecte a la resta de transports. Només a Sant Andreu el nombre de noves altes ha crescut un 12% des del final del confinament per la COVID-19.
En aquest darrer mes de juliol s’han superat els usos del mateix període de l’any passat, amb més d’1,3 milions d’usos a tota la ciutat. Les dades del consistori també confirmen la tendència a l’increment d’ús de la bicicleta elèctrica, la qual ha superat a la mecànica. Només en els dies feiners, les bicis elèctriques registren una mitjana de 7,6 usos/dia, mentre que una de mecànica en registra 6,55. Cal tenir en compte però, que el nombre total de bicicletes elèctriques és inferior: actualment la xarxa té 1500 elèctriques i 5000 mecàniques.
S’ha previst que, en les properes setmanes, els veïns de Sant Andreu puguin arribar fins a barris on encara no hi havia estacions, com ara la Marina del Prat Vermell, la Trinitat Nova, Canyelles, la Vall d’Hebron, Verdum, les Roquetes o Ciutat Meridiana, entre d’altres. Un increment de punts d’estacionament que també s’ha ampliat amb nous corredors ciclables. En aquest cas, el darrer i més rellevant que s’ha dut a terme a Sant Andreu és el carril bici que uneix el nucli andreuenc amb el municipi de Santa Coloma pel passeig que porta el mateix nom.
Respecte a les mesures sanitàries que han de mantenir els usuaris, els responsables d’aquest servei de transport públic recorden que encara s’ha de mantenir molta cura a l’hora d’utilitzar-lo i seguir en tot moment les recomanacions de les autoritats sanitàries, com no fer-lo servir si fa menys de 14 dies que s’ha obtingut un diagnòstic positiu en COVID-19, si es tenen símptomes o si s’ha estat en contacte amb alguna persona diagnosticada, així com rentar-se bé les mans abans i després de cada trajecte.
A més, també han incidit en la necessitat de fer servir la mascareta, evitar tocar-se la cara durant el trajecte o tapar-se la boca amb l’avantbraç si s’ha d’esternudar o tossir. Per últim, recorden la necessitat de mantenir la distància social de 2 metres amb altres ciclistes o evitar l’ús de carrils bidireccionals i zones de vianants, entre d’altres.