El Servei de Teleassistència de l’Hospital HM Sant Jordi (antiga Clínica Sant Jordi) ha incrementat la seva demanda més d’un 70% durant les setmanes de l’Estat d’Alarma per la COVID-19, tal com han comunicat fonts de la instal·lació sanitària. Un percentatge que suposa haver atès a més de 3.500 consultes, el que suposa un 45% més de les que s’han realitzat de forma presencial.
El director mèdic d’HM Sant Jordi, el Doctor Josep Mª Payà, ha afirma que aquest servei “ha vingut per quedar-se, ja que forma part de les agendes de totes les especialitats de manera estandarditzada, completant les visites presencials. A partir d’ara, no seran un recurs només per a un cas d’emergència com ha succeït durant aquests mesos, sinó que els pacients faran un ús habitual d’ell”, ha afegit.
El Servei de Teleassistència està integrat en totes les especialitats del centre, però durant aquest temps les especialitats que han experimentat una major demanda han estat Psiquiatria, Psicologia, Medicina de Família, Medicina Interna, Ginecologia, Pediatria, Cardiologia i Pneumologia. Pel que fa al perfil del pacient, les persones de la tercera edat han estat les que més l’han utilitzat, tot i que segons el Dr. Payà “s’està experimentant un creixement del seu ús entre les famílies i els pacients joves, ja que aquest sistema afavoreix la conciliació familiar i laboral”.
El Servei de Teleassistència d’HM Sant Jordi porta en funcionament des de fa anys, però s’ha potenciat durant la darrera crisi sanitària. En aquest sentit, s’ha establert una connexió directa i integrada a la Història Clínica dels pacients, de manera que el facultatiu té accés a ella, encara que no es trobi físicament a la seva consulta de l’hospital.
Fotografia | HM Sant Jordi