Per poder estacionar totes les motos i ciclomotors dels veïns a la calçada, Sant Andreu hauria de tenir fins a sis vegades més aparcaments dels actuals. Això és el que es desprèn de les dades del Departament d’Estadística de l’Ajuntament de Barcelona de 2018, que ha avançat Betevé, on es pot veure com la trama urbana andreuenca només ofereix 1.209 places en superfície, quan hi ha registrats fins a 7.225 vehicles motoritzats de dues rodes.
Més concretament, a data de 2018 els veïns de Sant Andreu tenien registrades 5.989 motos i 1.236 ciclomotors. Un volum de vehicles que resulta impossible d’encabir en el poc més d’un miler de places que ofereix el territori en superfície, sense comptar voreres ni pàrquings privats o soterrats. Per aquest motiu, la proporció de vehicles per plaça és de 5,98, quan a la resta de Barcelona la mitjana és de 3,7.
Cal tenir en compte que Sant Andreu de Palomar és un dels territoris més densament poblats de Barcelona i amb més quantitat de vehicles registrats. Si més no, s’ha de tenir en compte que no per aquest motiu hi ha menys places d’aparcament, ja que la Trinitat Vella o Baró de Viver exemplifiquen una manca de polítiques en en la regulació d’aquest tipus d’esatcionament. Mentre que el primer barri esmentat té 12,66 motos i ciclomotors per plaça d’aparcament, en el cas del segon la proporció també s’enfila fins a les 12,27.
Per últim, recordar que l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa una campanya per conscienciar als usuaris de les motos i ciclomotors sobre com han d’aparcar a les zones per a vianants. Una primera fase informativa, però, que amb el pas de les setmanes avançarà cap a un segon període d’aplicació de sancions.