El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El veïnat s’organitza per exigir menys circulació pel Casc Antic

Societat

Tot i no eliminar per complet la circulació, la reforma del carrer Gran ha donat un nou caràcter més humà a la columna vertebral de Sant Andreu. Una pacificació que no només ha suposat un canvi d’imatge, sinó que també ha anat acompanyada de diversos canvis de sentit per incomodar als vehicles i convidar-los a prendre rutes alternatives o saltar al transport públic, segons els objectius governamentals. El problema, però, és que part del trànsit rodat propi de Sant Andreu s’ha traslladat al Casc Antic.

 

“Des que van fer el canvi de sentit al carrer Gran, la plaça de Marià Brossa s’ha convertit en un dels punts d’entrada al Casc Antic”, critica Pau Sotelo, veí de la zona afectada. De fet, el mateix Sotelo és un de la trentena de veïns que s’ha començat a organitzar assembleàriament per reclamar a l’Ajuntament de Sant Andreu una mobilitat alternativa a la que hi ha actualment en marxa.

“A dia d’avui els cotxes entren per Joan Torras, continuen per Agustí i Milà i giren per Segarra, Servet… i a partir d’aquí es reparteixen per tota una sèrie de carreres que són per a vianants”, concreta Sotelo. En aquesta línia, recorda que els vehicles haurien de circular a una velocitat màxima de 20 km/h i respectar la preferència dels vianants, però assegura que no és així: “En teoria es podria fins i tot jugar i fer esport al carrer, perquè són pels vianants, però ens trobem que hi passen tot de vehicles que van cap a la zona del Mercadal o la plaça de les Palmeres, convertint la zona en un perill“.

Davant d’aquesta circumstància, els veïns afectats es van començar a organitzar i dissabte passat van convocar la primera assemblea on van participar una trentena de persones. Veïns que aleshores van acordar donar veus per aglutinar a més persones i així redactar el proper dissabte 29 de febrer a les 10:30 hores del matí un manifest que reculli les peticions del veïnat. En el mateix sentit, també hi haurà la intenció de decidir les accions a dur a terme per demostrar als responsables polítics com han saturat els seus carrers de vehicles.

“Considerem que el canvi ens ha afectat a tots; no només als vianants, sinó també als conductors que els fan passar per un laberint de carrer peatonals per poder arribar als seus destins”, destaca Sotelo. De fet, els mateixos mobilitzats recorden que en les darreres setmanes ja s’ha produït algun accident a la zona degut a l’increment del trànsit per la zona, com el xoc d’una furgoneta de distribució amb un vehicle. “Les situacions de risc més importants que tenim ara és girar les cantonades amb els nens, ja que són voreres estretes i no veus a venir els cotxes”, subratlla.

Per últim, posar de relleu que aquest no és l’únic sector veïnal que s’ha queixat dels canvis de sentit del carrer Gran de Sant Andreu. Segons les persones que hi viuen al carrer de la Resdiència i Lanzarote, el nou repartiment de la circulació també els ha afectat directament.

4 Comentaris

  1. Els conductors també ho tenim fotut, haurien de posar uns pilons per poguer accedir al carrer Gran des de la plaça Mossèn Clapés.
    Podríem passar els veïns, gràcies a una càmera de vídeo que identifiqués les matrícules dels vehicles propietat dels veïns.

  2. Molta zona de vianants però els cotxes van a la velocitat que volen. Si vas amb nens els has d’estar sempre vigilant perquè els cotxes passen massa ràpid.

  3. Suposo que quan s’acabin les obres del mercat i es torni a obrir “Sant Adrià”, es resoldrà part del problema.
    Tot i això, segueixo sense entendre aquest pas de vehicles a certes hores. Podria entendre-ho si fos a la tarda, quan els veïns tornen a casa, però no ho entenc a les 6:30 del matí, els vehicles venen de Torras i Bages, passen per Joan Torras i després tomben per Segarra…per anar a on? O és que el problema és que fan drecera pel casc antic per sortir a Fabra i Puig enlloc de seguir per Torras i Bages i tombar per Rambla Onze de Setembre?

  4. I els patinets elèctrics i bicicletes circulant pel carrer Gran a tota pastilla?
    Sense cap respecte pels peatons ni per les normes de circulació.
    Jo crec en la obligació de tenir una assegurança i un examen de conduir…

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt