Recta final. Adif Alta Velocidad ja ha obert els sobres de la vintena d’empreses que es van presentar al concurs públic per construir la nova estació de Sant Andreu Comtal. Una licitació que, a falta de formalitzar-se, ja tindria adjudicatari segons ha pogut saber L’Exprés de Sant Andreu: la Unió Temporal d’Empreses (UTE) conformada per Dragados i Tecsa Empresa Constructora.
Tal com recullen els documents de l’administrador ferroviari als que ha tingut accés aquest mitjà de comunicació, aquesta UTE, formada en un 75% per Dragados i l’altre 25% per Tecsa, ha sigut la que millor puntuació ha rebut per part del jurat d’Adif, basant-se en la relació qualitat-preu de la proposta. Cal destacar, però, que d’entre la vintena d’ofertes que s’han presentat per construir l’estació, la d’aquesta unió d’empres ha sigut la més baixa: 4.867.997,26 euros + IVA.
Dit d’una altra manera, Adif s’estalviarà gairebé dos milions d’euros a l’hora de construir la nova terminal, ja que l’oferta guanyadora ha rebaixat el preu de licitació un 28% (l’obra va sortir a licitació per un valor de 6.709.851,50 euros + IVA). Pel que fa a la segona classificada en el concurs, la constructora Copcisa SA, aquesta havia presentat una oferta més elevada per dur a terme el projecte: 5.231.671,21 euros + IVA.
L’objectiu d’Adif és que la nova estació de Sant Andreu Comtal estigui enllestida en onze mesos, un cop els operaris tornin a treballar sobre la infraestructura. Pel que fa a l’actual edifici, el més antic en funcionament de l’Estat espanyol, l’Ajuntament de Barcelona reclamarà que li sigui traspassat, tot i que es desconeix quin és el projecte o equipament que hi volen ubicar.