Dilluns laboral, dilluns de maldecaps. Al tall per obres de renovació de l’L1 de metro caldrà sumar la vaga dels treballadors de Renfe. Tal com ha convocat el sindicat Comissions Obreres (CCOO), els maquinistes secundaran una jornada d’aturades parcials que no farà més que generar una nova prova d’estrès al transport públic que connecta Sant Andreu amb Santa Coloma i el centre de Barcelona.
Per tal de garantir la mobilitat dels veïns, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha dictaminat els següents serveis mínims: des de primera hora fins a les 9:30 hores circularan tres de cada quatre trens, mentre que des d’aquesta hora fins a les 17 hores ho faran només un de cada tres. A partir d’aleshores els trens tornaran a recuperar una freqüència de pas del 66%. Encara que les estacions de Sant Andreu no tinguin servei de Mitja Distància i Alta Velocitat, val a dir que s’han suspès 320 trens dels 990 que tenien previst circular.
Aquestes aturades no faran més que agreujar la ja complicada mobilitat dels veïns, molts dels quals han estat optant pels serveis de Rodalies que substitueixen l’L1 en els seus diferents recorreguts. Ja fos des de Sant Andreu Comtal amb l’R2 per anar al Clot o Passeig de Gràcia, com des de Sant Andreu Arenal amb l’R3 i l’R4 per enllaçar amb La Sagrera o el centre de Barcelona.
Per la seva banda, la secció ferroviària de CCOO reclama més llocs de feina, menys hores de jornada laboral i una consolidació dels salaris. Aspectes bàsics del conveni laboral que, segons considera, Renfe està incomplint.