Jugada doble. Aquest dimecres la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha fet pública la nova adquisició de l’Ajuntament de Barcelona: sis solars situats al voltant de la ferida ferroviària de Sant Andreu per construir-hi 600 habitatges públics. Una compra que, de passada, també ajudarà al finançament de les obres de la Sagrera.
Els solars que el consistori ha comprat per 27 milions d’euros ja eren de la seva propietat, fins que els va cedir anys enrere al consorci Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), ens també participat per la Generalitat i Adif. Originalment la funció de BSAV era vendre aquests terrenys a promotores perquè hi fessin pisos, i a través de les vendes i les plusvàlues, pagar l’estació. Amb l‘ensorrament del totxo i els posteriors casos de corrupció, però, l’obra va quedar aturada fins fa ben bé un any i mig.
Ara, tot just quan sembla que la construcció torna a anar a l’alça, el Govern de l’alcaldessa Ada Colau ha volgut recuperar sis d’aquestes peces per construir 600 habitatges públics i fer equipaments. Més concretament, es tracten de tres terrenys situats a les Casernes de Sant Andreu (just les que donen al passeig de Torras i Bages, costat mar), dos més al carrer de Fernando Pessoa (on actualment està l’escola provisional de La Maquinista), i un sisè al barri de la Sagrera. Fins ara el destí d’aquests terrenys era acollir habitatges privats, però com que”Barcelona té una manca de sòl públic“, l’executiu els ha recuperat per “tirar endavant promocions d’habitatge públic”, ha expressat Sanz.
Simultàniament, els 27 milions d’euros que l’Ajuntament ha pagat per aquests terrenys també serviran per finançar les obres de la Sagrera. Tal com ha assenyalat Sanz, BSAV s’estava quedant sense liquiditat per continuar amb el projecte, de manera que aquests diners serviran per continuar lubricant-lo. Segons la tinenta d’alcalde, la decisió va encaminada al fet que la infraestructura es construeixi mitjançant diners públics i no pas amb operacions del mercat privat.
D’altra banda, la responsable d’Urbanisme també ha demanat al Govern de l’Estat que “es comprometi amb un calendari que sigui realista“, per tal de “recuperar la confiança en una obra que ha portat massa temps aturada”. Al seu parer, aquesta representa “una ferida entre barris”, motiu pel qual s’ha compromès en fer tot allò que estigui a les mans de l’Ajuntament. “Qualitat dels entorns, urbanització dels carrers, promocions d’habitatge, equipaments, etc.”, ha desengranat. Tot plegat, per “dotar de dignitat un territori que fa massa temps que ho estava esperant”.
Hola voldria parlar en nom de persones amb mobilitat reduida o gent gran ja que l’ajuntament durant 2mesos arreglara les vies del Clot a Fondo…pero a posat 2bussos per anar de Clot a Fondo i per enllaçar l’un amb laltre s’ha de caminar uns 800m perque no va posar nomes un i llestos?