Aquest dimecres l’Ajuntament de Barcelona ha presentat el segon paquet de carrils bici que pretén posar en marxa a la ciutat. En total, el Govern de l’alcaldessa Ada Colau té previst invertir 28,2 milions d’euros en aquesta infraestructura bàsica per la mobilitat sostenible, però cap de les partides d’aquest pressupost repercutirà a Sant Andreu de Palomar.
Segons el consistori, aquesta segona tongada constructiva de carrils bici va vinculada a reforçar la connexió d’alguns dels existents, a la creació de nous eixos ciclistes, però sobretot a la baixada a la calçada de forma segregada d’alguns que fins ara anaven per la vorera. En aquest cas, una actuació similar és la que s’ha dut al passeig de Torras i Bages, però en comptes d’implementar separadors, només s’han pintat alguns pictogrames al carril de la dreta que adverteixen als conductors de la possible presència de ciclistes. En aquest cas, la circulació habitual per la via és a 50 km/h.
En la mateixa línia, des de l’executiu també s’ha destacat la posada en marxa del nou carril bici unidireccional per la banda de l’esquerra de la rambla de l’Onze de Setembre i Fabra i Puig (des de Segre fins a Meridiana). El problema, però, és que segons les previsions més immediates el carril bici de Segre continuarà desconnectat del tram que es va fer al carrer de Rovira i Virgili aquest darrer estiu.
Per últim, recordar que després de la posada en marxa de la darrera modificació en la normativa de circulació per la ciutat, les bicicletes i els patinets han d’anar per la calçada en les zones pacificades (zona 30). Dit d’una altra manera, tots els carrers del nucli històric són carrils bici unidireccionals i no es pot circular per les seves voreres. Per tant, cal conviure amb les llambordes a l’hora de pedalejar per segons quins carrers.
Tal com recorda, l’Ajuntament, cada dia a Barcelona es produeixen 205.000 desplaçaments en bicicleta (un augment de més del 50% des que es va aprovar el darrer pla per fomentar l’ús de la bicicleta). Aquest pla ha anat acompanyat de la construcció de més carrils bici i de l’adaptació de la via pública perquè aquests desplaçaments es puguin fer amb la màxima seguretat per a tots els usuaris. La ciutat disposa avui de 209 quilòmetres de carrils bici, que fa que pràcticament tota la ciutadania (99%) disposi de xarxa ciclable (carril bici, zones 30 o vies pacificades) a menys de 150 metres de casa.