El Tribunal de Comptes ha aconseguit esbrinar els sobrecostos que acumulen les obres l’estació de la Sagrera: un 546% respecte a la inversió calculada inicialment. De fet, cal tenir en compte que les dades econòmiques s’han extret a data de 31 de desembre de 2016, quan l’obra s’havia executat només en un 30%. El seu pressupost aleshores estava entorn els 652 milions d’euros.
L’espiral de sobrecostos l’ha recollit l’ens econòmic a l’Informe de fiscalització de l’activitat de les societats públiques d’integració del ferrocarril participades per Adif-Alta Velocitat. Segons el Tribunal de Comptes, el desfalc econòmic a la Sagrera és el més important de tot l’Estat espanyol, però no l’únic. Fins a 13 estacions de l’AVE han sigut més cares del que s’havia calculat inicialment.
El motiu que estaria darrere d’aquests sobrecostos serien les modificacions constants que han patit els projectes inicials. Cal tenir en compte, però, que en el cas de la Sagrera les obres es van aturar per ordre judicial, després dels casos de corrupció que envoltaven l’obra. Tot i que les màquines han tornat a posar-se en marxa aquest passat 2018, l’activitat constructiva és parcial i sota permís del magistrat.