Original de la Sagrera i andreuenc des del 2008, Alberto Juanilla és el creador de la campanya #SangFluencer que aquest gener ha revolucionat les xarxes socials. Tal com ha explicat a L’Exprés de Sant Andreu, la seva idea va néixer el passat estiu i en forma de compte d’Instagram amb l’objectiu posat en “donar visibilitat a la feina que fem des del Banc de Sang i Teixits de la Vall d’Hebron”. El projecte personal, però, s’ha convertit en viral.
Més enllà del rebombori que ha aconseguit generar la campanya als mitjans de comunicació generalistes, els efectes del #sangfluencer s’han fet notar sobretot a les xarxes socials i en el nombre les donacions de sang. Mentre que a Instagram l’etiqueta acumula més d’un miler de publicacions on els seus usuaris surten col·laborant amb la campanya de sang o promocionant-la, l’organisme encarregat d’emmagatzemar l’or vermell ha comptabilitzat 9.156 donacions en la darrera marató, xifra astronòmica (però sense arribar a l’objectiu fixat).
Per què no s’ha arribat a la meta? Segons Juanilla, “per la forta epidèmia de grip d’aquest mes de gener; molts dels donants no s’han torbat en condicions per col·laborar amb nosaltres”. Tot i això, el treballador del Servei de Transfusions de la Vall d’Hebron emfatitza l’objectiu d’aquesta campanya: arribar a les noves generacions. “Sabem que hem de captar als joves com a donants i potser una bona eina per arribar a ells és Instagram”, ha valorat.
A més, l’infermer recorda que no només perseguia cercar nous col·Laboradors, sinó que la seva missió original volia anar més enllà. “La idea era ensenyar què fem amb la sang dels pacients un cop ens la quedem en bosses; ells veuen com els punxem i tractem el material, però després no en tenen ni idea de què en fem“. Què ha aconseguit fer Juanilla amb el seu compte? Recrear un relat fotogràfic que encara manté en marxa. De fet, a data de tancar aquest article, acumula gairebé 3.400 seguidors i els ‘likes’ a les seves imatges es compten per centenars.