Veure passar el dia esperant el bus, ara és possible. Tot plegat, gràcies a la freqüència de pas del nou Bus del Barri que ha posat en marxa TMB al Districte i que connecta els nuclis de Sant Andreu de Palomar, Bon Pastor i Baró de Viver. Si bé la línia 126 continuarà passant cada 20 – 25 minuts per les seves parades actuals, el nou 133 triga 45 minuts a passar. A més, aquesta nova línia només compta amb un únic vehicle en servei (un microbús) per completar tot el trajecte i una bona part de les parades no compten amb marquesina.
En total, la línia 133 cobreix un trajecte circular de 7,5 quilòmetres, de manera que el seu potencial d’usuaris ronda els 70.000 veïns. A més, s’ha de tenir en compte que un dels puntals d’aquest nou servei són les parades a les portes dels centres d’atenció primària (CAP) de Sant Andreu – Meridiana i de les Casernes, així com les situades davant del mercat municipal o l’Ajuntament del Districte. En total, el trajecte compta amb 25 parades i triga 45 minuts a fer-les totes.
L’horari del servei del microbús començarà els dies feiners a les 7 hores del matí i acabarà a les 21 hores, mentre que els dissabtes i festius serà de 9 hores fins a les 21 hores. Per distingir el vehicle de la resta d’autobusos, al seu frontal porta la indicació de Sant Andreu Arenal – Baró de Viver, acompanyat del número 133.
Per últim, destacar que amb motiu del desplegament de la darrera fase de la Nova Xarxa de Bus ortogonal, l’H8 acabarà al Bon Pastor, mentre que alguns vehicles de la línia H6 s’han perllongat fins a Onze de Setembre. D’aquesta manera, per primera vegada s’alternaran autobusos amb dues destinacions diferents: Fabra i Puig (parada terminal original) i Onze de Setembre (resultat de la prolongació fins a Pare Manyanet). En aquest cas, la destinació final de cadascun d’ells es mostrarà als seus cartells indicadors frontals.
Fotografia principal | Imatge d’arxiu de TMB
Vaja tocada de nassos amb l’H-6, segons com acaba a Fabra i Puig i segons com a l’11 de Setembre, com si de la loteria es tractés. Deu haver arribat a orelles de l’Ajuntament que els andreuencs ens volem independitzar de Barcelona i ens castiga com fan Adif i RENFE amb Catalunya.