Fibrociment al suburbà. Aquest dimarts TMB ha comunicat als seus treballadors que una de les inspeccions que duen a terme als combois ha permès descobrir que almenys un metro de l’L1 contenia amiant en la seva pintura. Segons la mateixa companyia de transports, fins ara només s’han estudiat cinc metros (dels quals, quatre han donat un resultat negatiu).
El comboi afectat és un de la sèrie 4.000 i només s’hauria localitzat en tres cotxes. En aquest sentit, TMB precisa que la pintura “es troba en zones inaccessibles pels passatgers, concretament sota el bastidor [els baixos] i l’estructura interior de caixa [el que queda per dins de les parets i el sostre]. A més, assenyala que des del 2006 “no s’ha detectat presència d’amiant que suposi un risc per la seguretat i la salut de les persones”.
Per últim, la societat ja ha avançat que “acceleraran les inspeccions de presència d’amiant en tots els trens 3.000 i 4.000″, i que “reforçaran” la formació dels treballadors de les línies L1 i L3. Per la seva banda, un dels sindicats majoritaris, la CGT, ja ha demanat “una reunió urgent i que es prenguin totes les mesures necessàries”. Per ara el comboi afectat ja ha sigut retirat de la circulació.
Fotografia | TMB