El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Ja hi ha data d’inici per les obres de Gran de Sant Andreu

Política

2 de maig. Aquest serà el dia a partir del qual el carrer Gran de Sant Andreu començarà a viure la seva major transformació urbana. D’artèria de circulació de cotxes, a carrer amb prioritat pels veïns i veïnes. Si més no, el que encara no s’havia fet públic era el calendari d’obres i les seves fases. Informació, però, que aquest dimecres ja ha revelat la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, en la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona.

 

Tal com ha detallat Sanz, les obres es faran en dues fases. La primera començarà aquest 2 de maig i s’allargarà fins al novembre de 2018, i abraçarà el tram que va des de la Rambla de l’Onze de Setembre fins a la plaça de la Pomera (situada a l’alçada del carrer de Sant Adrià). Pel que fa a la segona fase, aquesta treballarà el tram que va de la plaça de la Pomera fins al carrer de Joan Torras entre novembre de 2018 i la primavera de 2019.

Si bé el regidor del PP, Javier Mulleras, ha celebrat la intenció d’aturar les obres durant dos mesos per ajudar a les botigues a dur a terme la campanya de Nadal, cal destacar que l’exposició de Sanz no ha fet en cap moment èmfasi en aquest aspecte (de fet, ha assenyalat que la segona fase d’obres s’iniciarà al novembre). De totes maneres, la tinenta d’Urbanisme ha assegurat que demà dijous el Govern municipal traslladarà els darrers detalls de les obres a veïns i entitats en una darrera reunió (la qual les entitats esperaven des de feia mesos).

Sanz també ha aprofitat per avançar que la setmana vinent es constituirà la Taula de Seguiment de les Obres, “amb els mateixos agents que han participat en tot el procés d’elaboració del projecte; però no només serà de seguiment, sinó que serà l’espai on acabar de concretar alguna de les qüestions que estaven pendents, com per exemple els sentits de la mobilitat“.

De fet, la circumstància que hi hagi serrells encara per acabar de tancar ha sigut un dels aspectes que més ha preocupat a les formacions polítiques de l’oposició. Tal com ha sintetitzat el regidor socialista, Daniel Mòdol, “no entenem que la gent encara no sàpiga com s’ha de moure amb una obra que és tan imminent”. A parer del regidor del grup Demòcrata, Raimond Blasi, aquesta cojuntura és producte dels “desacords” i la “manca de diàleg” entre Govern i algunes associacions de comerciants.

En aquest sentit, el regidor de Ciutadans, Koldo Blanco, ha demanat subsanar les “discrepàncies, sobretot en aspectes de mobilitat”, tot i que Mulleras ha acabat per recordar que “a [pràcticament] 10 dies de començar les obres, els comerciants no tenen cap informació sobre com es gestionarà la mobilitat”. Només l’edil d’ERC, Jordi Coronas, ha desvetllat algunes claus encara desconegudes: “Busos i camions acabaran sortint per Agustí i Milà, la plaça de les Palmeres i/o el carer d’Irlanda”. De fet, cal recordar que el carrer Gran un cop sobri als veïns i veïns patirà un canvi en el sentit de la circulació.

Si bé des de la CUP – Capgirem Barcelona, Maria José Lecha ha traslladat a la comissió la “preocupació” dels veïns de Sant Andreu Sud sobre un possible desviament del trànsit per la seva zona i altres carrers interiors del Casc Antic, Janet Sanz en aquest sentit ha calmat els ànims basant-se en el pragmatisme: “Amb la mobilitat hem de ser flexibles, veure com avança i adaptar-la”.

1 Comentari

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Política

Vés a dalt