L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha posat en marxa aquest dijous 5 d’abril les dues primeres línies del nou servei “AMB Metrobús”, la M27 i la M28, que formen part de la nova xarxa d’autobús metropolità d’altes prestacions. De fet, la idea d’ambdues línies és substituir les antigues B17 i B27 i permetran connexions més ràpides entre Sant Andreu, Badalona i Santa Coloma de Gramenet.
De totes dues línies, però, la que tindrà més incidència a Sant Andreu de Palomar serà l’M28, ja que connectarà l’estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal amb l’Hospital de Can Ruti de Badalona. Tal com ha destacat l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, “l’entrada en funcionament de l’AMB Metrobús serà com disposar d’un metro en superfície”. De fet, el moviment veïnal de la ciutat veïna fa anys que reclama el perllongament de la línia L1.
“La mobilitat també és un dret; amb l’actual context de creixement econòmic, la mobilitat metropolitana segueix creixent, i els accessos i els centres de les ciutats cada vegada estan més col·lapsats pels vehicles privats, que agreugen la contaminació atmosfèrica, afectant directament a la salut de les persones”, ha assenyalat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda. I com combatre-ho? “Amb un canvi d’hàbits en l’àmbit de la mobilitat, que prioritzi l’ús del transport públic, la bicicleta i el caminar a peu, i això passa per millorar l’oferta i els serveis”, ha afegit.
En aquest sentit, l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramanet, Núria Parlón, ha destacat que “la posada en marxa d’aquestes línies anomenades de Metrobús és un avanç en la millora permanent i l’aposta que compartim per un millor transport públic per guanyar en mobilitat urbana. Que els vehicles d’aquestes línies siguin també menys contaminants, [elèctrics i híbrids], demostra també la voluntat de contribuir un entorn més sostenible”. L’interval de pas mitjà se situa en només 5 minuts.
A finals d’any aquest eix estarà dotat d’autobusos articulats, d’encara major capacitat. En total, aquestes dues noves línies comptaran amb 21 autobusos per al servei, dels quals en un futur els de la línia M28 seran articulats, i es preveu que tinguin una demanda anual de 4,2 milions viatgers l’any a l’inici i podrà arribar fins als 6 milions de viatgers anuals quan estiguin totalment consolidades.
Les noves línies M27 i M28 formen part de la nova xarxa de bus metropolità d’altes prestacions, que es reforça amb dos nous serveis d’autobusos: el servei de bus metropolità Exprés (AMB Exprés), format per 9 línies, amb recorreguts més directes i amb poques parades, i el servei AMB Metrobús, format per 14 línies, amb més freqüència. L’objectiu és millorar l’oferta de transport públic i donen resposta als corredors de mobilitat amb més demanda mitjançant expedicions més directes i més freqüents.
Aquesta nova aposta de l’AMB, que suposa un salt quantitatiu i qualitatiu per al bus metropolità, és una nova alternativa i un nou increment de serveis per facilitar a la ciutadania el canvi d’hàbits, i apostar per una mobilitat més sostenible i menys contaminant. En aquest sentit, destacar que la millora del transport públic metropolità és imprescindible per reduir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire.
Fotografia | AMB
Siguem serius, senyors del Express de Sant Andreu…
Sant Andreu no es el Bon Pastor per tant mentres no arribi al intercambiador de Fabra i Puig no tenim Metrobus. Sols cal veure on es el final
Salutacions