El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Intenten aturar la reforma del Carrer Gran de Sant Andreu

Societat

De la mà del PP, l’Eix Comercial de Sant Andreu ha fet arribar a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat el seu darrer clam perquè s’aturi l’inici de les obres de pacificació del carrer Gran de Sant Andreu. Tal com ha argumentat el regidor popular, Xavier Mulleras, “no hi ha el consens necessari” perquè les màquines comencin a treballar. De fet, l’últim bastió al qual s’aferra l’entitat comercial és un suposat canvi de sentit del vial.

 

Quin tram es veuria afectat per l’hipotètic canvi de sentit? Segons denuncien els comerciant el tram comprès entre la Riera de Sant Andreu i la Rambla de Fabra i Puig. Si bé l’entitat assegura que aquestes són les intencions de l’Ajuntament, aquest mitjà de comunicació no ha pogut contrastar l’esmentada informació, ja que ni l’entitat comercial ni l’Ajuntament de Barcelona han facilitat a L’Exprés de Sant Andreu el Pla de Mobilitat al qual es fa referència.

A parer de l’associació que presideix Pròsper Puig, “aquesta decisió dificultaria d’una manera extrema l’entrada i sortida dels mateixos veïns, per no parlar dels greus problemes de mobilitat que ocasionarien els camions de càrrega i descàrrega en obligar-los a pujar pel carrer Rubén Dario“. Una denúncia de la que esperen una resposta municipal basada en el consens per trobar una solució. I fins que aquesta solució no arribi, proposen  que “no comencin“les obres de pacificació del carrer Gran de Sant Andreu.

En aquest sentit, el guant de la denúncia llençat per l’Eix Comercial l’ha recollit el PP de Barcelona, el qual ha aconseguit aprovar una proposició a l’Ajuntament amb el suport del grup Demòcrata (antiga CiU), C’s, ERC i el PSC. Només Barcelona en Comú s’ha negat a retardar l’inici de les obres. “És un procés que ara mateix no pensem aturar, tot i que recollim les seves consideracions”, ha declarat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, qui ha assegurat que sempre ha existit un “diàleg sostingut pràcticament porta a porta amb els comerciants i els veïns i veïnes”.

Si més no, el punt de vista de Mulleras ha sigut ben diferent, i ha titllat d’“imposició unilateral” el pla de mobilitat, el qual encara s’està acabant de definir, tal com ha expressat el mateix Govern municipal. Si bé des del grup Demòcrata Josep Martí ha rebaixat el to del discurs respecte Mulleras, el regidor també ha considerat oportú el fet que “les obres de reurbanització no comencin fins que estigui tancat el projecte de mobilitat; no tinguin pressa”, ha emfatitzat.

D’altra banda, la regidora del PSC, Montse Ballarín, ha tornat a demostrar que el fair play entre socialistes i comuns és cosa del passat i ha deixat caure que els comuns haurien sigut els responsables del trencament de consens que hauria treballat Carmen Andrés en la seva etapa de regidora del Districte: “Sembla que ha canviat a pitjor; de les quatre alternatives el Govern municipal ha tirat pel dret sense el consens veïnal ni comercial”.

Pel que fa al regidor de Ciutadans, Koldo Blanco, aquest ha profetitzat que “els projectes de transformació urbana han de fer-se amb un consens ampli” o del contrari “ens podem trobar amb projectes fallits“. Per últim, el regidor d’ERC, Jordi Coronas, ha considerat que la pacificació “serà un model d’èxit”, tot i que li ha semblat veure “ombres” a l’hora de redactar uns plans de mobilitat, els quals assegura no haver vist.

Fotografia | Recreació virtual de com quedarà la reforma del carrer Gran de Sant Andreu / BIMSA

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt