Noves obres a la vista. El tram final de la Rambla de l’Onze de Setembre canviarà la pavimentació, tal com ja s’ha dut a terme en la zona que va del carrer Gran de Sant Andreu fins al carrer de Santa Coloma. De fet, aquesta es tracta de la segona de les quatre fases de remodelació de la Rambla, tot i que en aquest cas les obres ajuden a treure a la llum una demanda veïnal que sembla haver quedat en l’oblit per part del poder polític: la connexió de les rambles de l’Onze de Setembre i Prim.
Com ja s’ha efectuat en el tram anterior, el sòl dividirà físicament la zona on s’han de situar les terrasses (amb un paviment llis al costat Llobregat) i la zona de passeig (amb un paviment rugós i premsat). En aquesta zona de cul de sac, però, succeeix un tret diferencial en relació a la resta de la Rambla: la minsa activitat econòmica.
Els casi 2.500 metres quadrats del tronc central que van del carrer de Sant Coloma fins a Josep Soldevila només són habitats per una desena de taules de restauració. La xifra per si mateixa ja visibilitza la manca d’interès comercial que desperta la zona baixa de la via. Si més no, el canvi de la pavimentació resultarà uniforme al llarg de tota la via, fet que posa de relleu la fe del consistori en què aquest tram incrementi en un futur el nombre de taules i cadires.
Si bé l’obra també té previst reorganitzar el trànsit (els cotxes circularan per la dreta, mentre que els vehicles de càrrega i descàrrega, veïns autoritzats i bicicletes ho faran per l’esquerra), al projecte li mancarà la cirereta: la connexió de les Rambles.
Actualment Sant Andreu de Palomar no té cap via que l’enllaci amb la zona urbana de Sant Martí. O dir d’una altra manera, no hi ha cap vial directe que connecti el nucli antic amb la franja marítima. En aquest sentit, ERC ja va presentar al Consell Plenari del Districte de l’1 de març una proposició on instava al Govern municipal del Districte “a dur a terme la connexió entre els barris de Sant Andreu i Sant Martí”.
Com? Mitjançant “una passera provisional o un pas alternatiu” que connectés totes dues rambles, “fent possible travessar les obres del Tren d’Alta Velocitat, […] a fi d’evitar la incomoditat que des de fa anys pateixen els veïns i veïnes de la zona”. La proposició va ser aprovada per unanimitat. Si més no, els resultats ara com ara han resultat ser nuls. Amb el pas dels mesos ni el Govern municipal ni Adif han anunciat cap avenç al respecte.