La implementació de la nova xarxa de bus de Barcelona portarà dues noves línies a Sant Andreu de Palomar, i la modificació del recorregut d’unes altres dues. L’objectiu de la nova trama de bus és posar ordre el plat d’espaguetis que representava fins ara l’actual xarxa de línies. Tal com es pot observar, el plantejament es basa en recorreguts (V)erticals (Collserola – platja) i (H)oritzontals (Besòs – Llobregat). Amb l’aplicació de les últimes fases es posarà el punt final a les modificacions que van començar l’any 2012.
Al llarg d’aquesta propera tardor, Sant Andreu incorporarà la línia V-31, que anirà verticalment des de la Mar Bella fins a la Trinitat Vella (i viceversa). Tenint en compte que el bus parteix Bac de Roda, un cop iniciï la marxa girarà a la dreta pel carrer de Llull, pujarà posteriorment la Rambla Prim, enllaçarà el Pont del Treball Digne i un cop a la Sagrera, girarà pel carrer de Berenguer de Palou. Després, la seva incursió a Sant Andreu serà pel carrer del Segre i després continuarà tot recte fins creuar el passeig de Torras i Bages. El seu destí final estarà a la Trinitat Vella.
Aprofitant la roda de premsa, la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, també va presentar les línies que s’incorporaran a la xarxa la propera tardor del 2018, però cap d’aquestes prestarà servei a Sant Andreu de Palomar. La idea de la nova xarxa de bus és que tots els veïns i veïnes disposin d’una parada a menys de 300 metres de la porta de casa seva. Un benefici que podrà gaudir el 95% de la població barcelonina, segons les dades del consistori.
Per altra banda, algunes de les noves línies d’autobús que van entrar en funcionament fa relativament poc, veuran modificat el seu recorregut habitual. Així, abans de finalitzar el 2018, l’H6 que va de Zona Universitària fins a Fabra i Puig (però amb el final del recorregut situat a l’Avinguda Meridiana), veurà perllongat el seu recorregut fins a la rambla de l’Onze de Setembre.
En el mateix sentit, l’H8 que uneix el Camp Nou amb el centre comercial La Maquinista, allargarà el seu recorregut fins arribar al Bon Pastor mitjançant el carrer Sas i efectuarà el final del recorregut al carrer Ciudad de Asunción. Per tornar cap al Camp Nou, el bus circularà pel passeig de l’Havana i així prestarà servei als veïns que viuen en el sector de La Maquinista. La resta de línies mantindran el seu traçat habitual i totes les noves línies seguiran oferint freqüències de pas d’entre 5 i 8 minuts en dia feiner.
El desplegament final de la Nova Xarxa de Bus també implicarà canvis en les línies convencionals. De fet, les línies de la xarxa final d’autobusos es reudiran a 43. D’aquestes, 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 modificaran el seu traçat. Cal destacar que cap modificació tindrà afectacions en el seu recorregut per Sant Andreu de Palomar.
On sí que pot haver confusió és en la desaparició d’algunes línies clàssiques, ja que moltes d’elles quedaran relegades per la implantació de les noves línies de bus. Els autobusos que tenen els seus dies comptats són: el 20, 26, 32, 36, 37, 40, 41, 45, 51, 57, 66, 92 i 143.
Per altra banda, cal destacar la creació d’un nou Bus Barri, que complementarà el servei que realitza el 126. Aquest nou Bus Barri serà batejat amb el número 133 i farà un recorregut circular amb el qual es pretén connectar els nuclis de Sant Andreu, Baró de Viver i Bon Pastor. Les seves parades més rellevants, però, seran les que efectuarà a les portes dels Centres d’Atenció Primària (CAP) de la Meridiana i de Casernes. La data de la seva entrada en funcionament encara no s’ha concretat.