El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Obres Parc Lineal La Sagrera Sant Andreu Comtal DGM

El PP vincula el retard de Sant Andreu Comtal a la corrupció

Política

Sant Andreu Comtal és el maldecap de centenars de viatgers que cada dia utilitzen la infraestructura. Un via crucis en forma de graons de formigó que no veurà la llum fins que Adif no liciti les obres per acabar l’estació soterrada. De fet, la nova estació està construïda en un 80% des de fa anys, però la partida econòmica que hi ha preparada en el pressupost mai s’ha acabat de consignar.

 

Una anomalia que, en opinió del líder del Partit Popular a Barcelona, Alberto Fernández Díaz, es deu a “la redefinició constant del projecte, als problemes de corrupció de l’AVE i la gestió que n’ha fet Adif”, segons ha declarat a Metrópoli Abierta. “Aquí el que es va decidir és que un ens no podia continuar adjudicant obres a algú que està investigat, perquè diuen que l’ha estafat”, assenyala Fernández Díaz. Per aquest motiu, el popular considera que s’han hagut d’aturar totes les obres fins a esbrinar la magnitud del cas.

Sobre l’encadenada que va dur a terme l’AVV de Sant Andreu de Palomar el passat mes de desembre i en la qual PP i C’s no van participar, el líder popular assegura que “donem ple suport als veïns i a la seva reivindicació, però no vam participar perquè crec que hi ha algunes persones a les quals els agrada fer-se la fotografia”.

En referència al desenvolupament de l’estació, el líder popular ha explicat que “si a mi em diguessin demà quins temes de prioritat s’haurien de plantejar al Ministeri de Foment, un d’ells seria Sant Andreu Comtal”. La visita del president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, però, no ha servit per anunciar cap estratègia per desencallar el projecte ferroviari. Ni en el seu detall (com és la parada local), ni en la seva globalitat (en referència al projecte de La Sagrera).

De fet, Alberto Fernández Díaz repta directament a l’Ajuntament de Barcelona a “explicar si és cert o no que va haver-hi uns informes de Bombers que es van retardar i van acabar per enverinar encara més el projecte inicial”. Un argument que, en opinió del vocal de l’AVV de Sant Andreu de Palomar, Pau Maduell, només representa “una excusa més”.

“És penós que seguim escudant-nos en excuses absurdes i sense sentit”, lamenta Maduell. “Si l’Alberto Fernández Díaz o qualsevol altre polític volen fer-nos creure que aquests arguments són vàlids, és perquè no són conscients que estan parlant amb gent que porta entre 10 i 15 anys fent un seguiment del projecte“, ha afegit el representant veïnal.

En referència als veïns i veïnes que van participar en l’encadenada a l’estació, el cap del PP municipal ha indicat que “tots els que protesten són veïns, però no tots els veïns protesten“. Al que afegia que “a la gent cal explicar-li i fer-li certa pedagogia sobre els problemes d’una infraestructura ferroviària d’aquestes característiques, ja que no és fàcil de resoldre, ni en un ni en dos mesos”, sentenciava.

2 Comentaris

  1. Sres. Políticos, no se trata de tres meses, son 10 o 15 años y no se trata de salir en la foto sino de poder acceder y poder salir de los andenes de la estación con una mínima facilidad y sin peligro. Sres. dense una vuelta por la estacion como personas de a pie y luego juzguen.

  2. Una de les pitjors estacions de tren de Espanya en quan a gran ciutat com es Barcelona.
    Es a la alçada de països tercermundistes. Sense banys, sense ascensors ni accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda, sense sopluig general a les andanes ni ombres al estiu, ple de bruticia i incendis esporadics, amb accessos per delincuents que si colen a diari per centenars.
    Es una estacio deplorable, vella, bruta, desfasada i deixada.

    Es vergonyos el mur de km de vies sense apenes ponts quedant aillats.

    Es una empressa nefasta, corrupte, bruta, i amb un servei podrit completament que amarga als veïns de Sant Andreu.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Política

Vés a dalt