El diari independent de Sant Andreu de Palomar

La reforma de la Meridiana podria enderrocar el pont del Dragó

Política

El mur de nou metres d’alçada i el pont del Dragó del carrer Bartrina poden ser història d’aquí a uns mesos. El passat dijous l’equip d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, encapçalat per la regidora Janet Sanz, va presentar als veïns i veïnes les diferents propostes que té el Govern per reformar la Meridiana. Si bé la premsa en general s’ha fet ressò només del futur que pot deparar al tram entre el carrer Aragó i la rambla de Fabra i Puig, poc se sap del futur de l’avinguda que va des de la rambla fins al pont de Sarajevo.

 

Segons la informació que ha pogut obtenir L’Exprés de Sant Andreu, l’Ajuntament ha planificat quatre propostes pel tram on actualment s’acumulen fins a vuit carrils de circulació d’entrada i sortida de la ciutat. La idea és simple: “convertir l’avinguda en un eix cívic de referència on els vianants, els espais verds i de lleure i el transport públic en siguin protagonistes”, s’apunta des del consistori. Fer que la Meridiana deixi de ser una pseudoautopista. Un plantejament, però, que per ara només són bones intencions, ja que l’Ajuntament encara no ha aprovat els pressupostos.

La proposta urbanística més contundent és la que contempla enderrocar el mur de la Meridiana i el carrer Bartrina, fet que provocaria la liquidació del pont del Dragó. Però, com superar el desnivell de fins a nou metres al que arriba el mur? Doncs mitjançant una rampa de vegetació, amb una vorera estil boulevard a la banda de Sant Andreu, segons contemplen els serveis tècnics de l’Ajuntament.

Aquesta opció també comportaria la supressió d’un carril de circulació per sentit i la plantació de 780 nous arbres a la zona, els quals estarien acompanyats per una superfície vegetal equivalent a cinc camps de futbol. A més, la grisa mitjana entre els dos sentits de circulació seria substituïda per un espai verd d’ús esportiu. L’Administració ha calculat que aquesta obra podria tenir un cost d’uns 38 milions d’euros aproximadament (IVA inclòs). Tot i que aquesta és la mesura més complexa, també és la que suposa una millor connectivitat entre els dos nuclis de població fins ara separats per la Meridiana.

Les altres tres propostes que planteja l’Ajuntament van des de la construcció d’un carril bici estil passeig de Sant Joan (per la mitjana), amb el manteniment dels mateixos vuit carrils, però més estrets (o només eliminant un d’ells); fins a l’enderrocament del mur de la Meridiana, però mantenint el mateix nombre de carrils i per tant, reduint l’espai vegetal i esportiu de la mitjana.

Les propostes ara hauran de ser estudiades amb els veïns i veïnes en les taules de participació. Tal com apunta el vocal d’Urbanisme de l’AVV de Sant Andreu de Palomar, Pau Maduell, “ara hem de ser els veïns els qui reflexionem quin tram s’ha d’executar abans: si el d’Aragó / Fabra i Puig, o si el de Fabra i Puig / pont de Sarajevo”.
L’Ajuntament espera que al mes de febrer ja es pugui encarregar la redacció del projecte executiu i que a principis del 2018 les màquines puguin començar a treballar si s’aproven els pressupostos. En paral·lel, l’Ajuntament ja ha preparat una bateria de mesures per dur a terme a curt termini i que es podrien dur a terme en les properes setmanes.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Política

Vés a dalt