La promotora immobiliària, AEDAS Homes, busca projectar encara més la seva imatge amb l’aterratge en el món cultural. De la mà de l’Ateneu de Sant Andreu i del Centre Cívic Drassanes, la constructora ha organitzat el primer Concurs de microteatre ‘Memòria(s) de Sant Andreu amb l’objectiu de “retre homenatge a la història i tradició del barri barceloní de Sant Andreu”, expliquen en un comunicat.
Cal posar en relleu que la constructora a dia d’avui és la responsable de la promoció d’habitatges que s’està aixecant al carrer de Fernando Pessoa, a tocar del pont del Palomar que connecta Sant Andreu amb La Maquinista. Segons emfatitzen des de l’empresa, la iniciativa pretén endinsar al públic en les tradicions, llocs, personatges, cultura popular i memòria de Sant Andreu a través de l’art. Precisament, el concurs teatral, de gènere lliure (comèdia, drama, tragèdia, musical, etc.), pretén cohesionar la cultura amb les noves identitats urbanes.
“AEDAS Homes ha triat el barri de Sant Andreu per la seva rica tradició teatral, que es remunta a la fi del segle XIX quan aquest antic municipi independent va destacar per la seva vida cultural i artística mitjançant els seus casinos i ateneus”, relaten. Tal com afegeixen, “el teatre ha estat una de les formes més importants d’expressió cultural de la zona lligada a la seva identitat i moviments socials; per això, hem volgut que tot aquell que vulgui expressar la vida del barri el faci amb una obra artística”, explica el director d’arquitectura d’AEDAS Homes, José María G. Romojaro.
Els participants hauran d’emplenar el formulari i enviar la seva proposta abans del 10 de març de 2025 a través de la web aedashomes.com/memorias. El jurat seleccionarà tres guanyadors, als quals atorgarà un primer premi al Millor Espectacle, dotat amb 3.000 euros; i dos premis a les Millors Interpretacions Masculina i Femenina, guardonats amb 2.000 euros cadascun. Està previst que el dissabte 29 de març de 2025 els finalistes presentin les seves peces teatrals en un esdeveniment d’estrena organitzada per les entitats organitzadores a l’Ateneu de Sant Andreu.
Amb aquest certamen artístic, la promotora suma ja 22 concursos en el seu programa ‘ConLasArtes by AEDAS Homes’, una estratègia cultural inèdita en el sector immobiliari.