El radar ubicat en un dels principals accessos a Sant Andreu de Palomar és el que més multes ha interposat per excés de velocitat de tota Barcelona. La dada, avançada per El Periódico, és contundent: només aquest any (fins al 29 de novembre) ha sancionat a 30.567 conductors. És a dir, unes 91,5 multes al dia, o el que és el mateix, 3,81 cada hora.
El radar està ubicat a l’alçada de l’encreuament amb el passeig de Santa Coloma i enfoca als carrils d’entrada a la ciutat. Per què caça a tants conductors que no respecten la velocitat? Pel punt estratègic on s’ubica. Per aquest vial circulen els cotxes que entren a Barcelona mitjançat la C-58 i la C-33/AP-7. Uns vehicles que pocs metres abans tenen un límit de velocitat de 80 km/h, però que tan bon punt entren a la ciutat han d’aixecar el peu de l’accelerador per no superar els 50 km/h.
Val a dir que l’aspecte de la Meridiana tampoc ajuda. Tot i que en aquest tram ja és via urbana i existeixen senyals que alerten del nou límit de velocitat, la fisonomia de l’avinguda no canvia pas i encara sembla una autopista. Una imatge que tampoc sembla que vagi a canviar pas a curt ni a mig termini, ja que l’Ajuntament encara ha de posar-se amb l’avantprojecte de pacificació de l’avinguda entre Fabra i Puig i el pont de Sarajevo.
Cal posar de relleu que aquest radar s’ha posicionat enguany com al més sancionador de tota Barcelona, fins al punt de superar d’altres que tradicionalment han sigut el número 1 en multes a infractors. Avui dia, el 2n radar que més multa és el de la Ronda de Dalt a l’alçada de Nou Barris (26.872 multes aquest 2024) i el 3r és l’ubicat al número 331 de la Via Augusta (20.016 sancions).
Per últim, destacar que el radar de la Meridiana és responsable de caçar a concutors temeraris que han arribat a entrar a la ciutat a velocitats que superen els 100 km/h o fins i tot els 120 km/h.