El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Les obres estivals esquiven Sant Andreu

Societat

Malgrat que els mesos d’estiu s’acostumen a caracteritzar per la concentració d’obres a la via pública, enguany Sant Andreu de Palomar s’escaparà aquest clàssic. Les úniques obres que continuaran amb la seva execució són les que precisament van començar l’agost passat: les de reurbanització del sector de Colorantes, al carrer de Fernando Pessoa.

 

Aquestes obres, que consten de dues fases, ja han entrat en la fase final, després d’executar en primera fase el terraplè sobre el qual s’aixecaran els nous edificis d’habitatges i els nous vials que els interconnectaran. Pel que fa a les obres que s’estan executant en aquesta segona fase, aquestes tracten l’obertura i perllongament de tres nous carrers: Vial Lateral Muntanya -Andana de l’Estació, Estefania de Requesens i Valentí Iglesias.

En aquests, a més, també s’han fet tasques d’instal·lació de bona part de la xarxa de subministrament de serveis (aigua, prisma elèctric, prisma de telecomunicacions, gas, recollida pneumàtica) i l’execució de les xarxes urbanes (clavegueram i drenatge, enllumenat públic, semàfors, xarxa IMI, xarxa de reg,..). Per al tram final quedarà la pavimentació, la senyalització, la jardineria de zones verdes i parterres i la instal·lació de mobiliari urbà i de jocs infantils. Dins de l’àmbit queda inclòs la zona de l’interior d’illa dels futurs edificis (com els que hi ha entre els carrers del Cinca i Fernando Pessoa), els quals seran un espai d’ús exclusiu per vianants, amb camins interiors, zona d’estada i zona de jocs.

A banda, també es preveu la reurbanització del carrer Palomar, entre els carrers Vial Lateral Muntanya i Fernando Pessoa, i la vorera costat “mar” del carrer Fernando Pessoa (pràcticament ja enllestida), entre els carrers Palomar i Estefania de Requesens. En aquestes zones s’han renovat les xarxes de servei, les xarxes urbanes, la pavimentació, la jardineria i el mobiliari urbà, amb un nou carril bici segregat de 3 metres d’amplada.

Els treballs van a càrrec de la societat Barcelona Sagrera d’Alta Velocitat (BSAV) i compten amb una inversió de 16,5 milions d’euros (IVA inclòs). Uns diners que també inclouen la construcció de 220 metres de túnel viari d’accés a la futura estació de la Sagrera per on abans hi havia les vies del tren. Ara bé, només es construeix l’estructura d’aquest tram de túnel perquè a sobre s’ha de fer part de la urbanització dels edificis i carrers d’aquest nou sector de Sant Andreu de Palomar, la seva posada a punt i entrada en funcionament quedarà per a més endavant.

Fotografia | BSAV

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt