El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Una iniciativa municipal busca turistificar Sant Andreu

Economia

Paradoxa. Després que la pandèmia de la COVID-19 hagi posat en dubte l’actual model turístic de la ciutat, l’Ajuntament de Barcelona i la consultoria Ideas for Change han impulsat el projecte ‘Barris que molen‘ per “estimular l’economia” de Sant Andreu amb els “excedents turístics” del centre de la ciutat. Dit d’una altra manera, el que intentarà la campanya és atraure turistes perquè gastin en un territori que encara viu resguardat dels processos gentrificadors que ja han afectat als veïnats de Ciutat Vella, el Poble-sec o Gràcia.

Banner Ajuntament 300x250
 

D’entrada, el projecte busca entitats i empresaris per “dissenyar iniciatives i circuits de turisme responsable“. Un model que voldrà aprofitar la futura estació d’alta velocitat de La Sagrera com a porta d’entrada al territori, ja que es preveu que recepcioni fins a 100 milions de viatgers cada any. Segons els impulsors, la nova infraestructura serà “una oportunitat única per a la generació d’ocupació, el desenvolupament del comerç, la creació de nous habitatges (incloent-hi els socials) i l’ampliació de zones verdes”.

La iniciativa, finançada amb els diners recaptats amb la taxa turística, assegura en el seu vídeo de presentació que “Sant Andreu té molt de potencial turístic, a tots aquells que els hi moli el districte, que vinguin a cocrear el seu destí”. En aquest sentit, posa com a exemple la plaça Masadas de la Sagrera: “És un dels únics exemples que queden de places porxades a la ciutat i, a més, és un espai on es pot veure i viure de molt a prop la vida del barri; pots venir a fer-te un vermut o menjar-te una paella perquè hi ha restaurants fantàstics”, apunta sense amagar tòpics.

Tot i això, els impulsors argumenten que la idea és “no caure en els errors del passat” i plantegen passar “del turisme quantitatiu i curtterminista al turisme qualitatiu i de llarg termini”. A més, asseguren entendre que s’ha d’impulsar “un turisme de convivència que tingui en compte al resident, ja que la ciutat no és un resort”, on es fomenti “la relació clau entre cultura i turisme”, entre d’altres.

En tot cas, també convé recordar com des de fa temps l’Ajuntament prova de centrifugar el turisme del centre cap a Sant Andreu, sigui mitjançant una aplicació per a smartphones amb rutes turístiques (la qual va suposar un cost de 45.000 euros públics), o la posada en marxa del Pla Especial d’Allotjaments Turístics (PEUAT) que va aprovar el Govern municipal de Barcelona en Comú i el PSC en l’anterior mandat, amb el suport d’ERC. En aquest darrer cas, des del consistori buscava atraure les cadenes d’allotjaments turístics perquè instal·lessin  1.050 noves habitacions entre Nou Barris i Sant Andreu, sense tenir en compte les altres 3.000 que es van decidir reservar pel barri de la Sagrera.

Fotografia | Districte de Sant Andreu

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Economia

Vés a dalt