Obres reactivades (des dels despatxos). La societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV) ha tret a licitació la redacció del projecte que ha de servir per cobrir totes les vies del tren entre el pont del carrer del Palomar i el carrer de Josep Soldevila. A més, el projecte també inclou la planificació del futur vial per a trànsit rodat paral·lel a les vies, que en un futur servirà d’entrada fins al cor de Barcelona. La licitació del contracte de redacció ja ha sortit a concurs per 762.188 euros (sense IVA).
Un cop s’adjudiqui, l’equip guanyador haurà de dissenyar com s’ha d’acabar la llosa que soterrarà la xarxa ferroviària i que servirà de base pel futur Parc del Camí Comtal. Un eix verd que ha de cobrir de vegetació l’actual ferida urbanística, tot i que per la seva inauguració encara no hi ha data. En tot cas, el plec de prescripcions tècniques particulars de BSAV sí que recull el malestar veïnal que suposa l’estat de la cicatriu i els diversos problemes que genera.
Més enllà de cobrir les clapes de la llosa que queden pendents, el projecte a redactar també contemplarà la demolició d’estructures en desús i ponts. Entre aquests, BSAV preveu enderrocar l’estructura provisional que condueix cap a La Maquinista, o el pont de l’estació que dona accés a les vies direcció Granollers de Sant Andreu Comtal. El motiu: el vestíbul de la futura estació ja es trobarà directament sobre la llosa i l’entrada tindrà accés tant des del Bon Pastor com des de Sant Andreu. L’activació de les obres de la nova infraestructura es preveuen imminents.
Un altre aspecte a destacar que contemplarà la redacció del projecte serà la planificació del futur vial per a trànsit rodat, que anirà en paral·lel als carrers de Fernando Pessoa, el Parc del Rec Comtal i Josep Soldevila. Aquest tindrà una funció similar al que ja es va construir pel costat de La Maquinista, però en el seu cas servirà d’accés a la ciutat. D’entrada, però, el primer tram que es preveu efectuar anirà des de pont del Palomar fins a la rambla de l’Onze de Setembre i estarà condicionat al trasllat de les actuals vies de Rodalies.
El mateix plec de condicions al que ha tingut accés L’Exprés de Sant Andreu recull que, des del mes d’agost de 2014, “pràcticament no s’han realitzat més treballs”, i que les minses intervencions que s’han dut a terme han sigut per “garantir la seguretat de l’obra i evitar danys ocasionals en les mateixes”. Segons recull la licitació, l’empresa adjudicatària tindrà dotze mesos per redactar el projecte i, un cop finalitzat, es preveu que surti a licitació el projecte executiu que haurà de materialitzar tota aquesta planificació prèvia.
Fotografia | BSAV
Fake news. Ni lo han hecho ni se hará. Publicidad con fake news.