El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Demanen que “només la població de risc” truqui al 061

Societat

Degut al fet que els serveis sanitaris estan arribant al límit, la Generalitat ha demanat a la ciutadania la seva contribució per descongestionar el servei d’atenció telefònica. Per aquest motiu, reclama que a partir d’avui el 061 quedi lliure i el facin servir només les persones que “més ho necessiten”. És a dir: les més grans, les quals majoritàriament no són usuàries de les noves tecnologies.

Banner Ajuntament 300x250
 

Segons apunten fonts institucionals, aquests dies no sempre és possible trobar algú que et contesti de forma ràpida si es truca al 061, ja que s’està produint un excés de trucades. “Moltes d’elles d’escàs risc i per ciutadans que fàcilment s’hi podrien adreçar a través de les aplicacions que tenen disponibles”, assenyala el Departament de Salut.

És en aquests moments que des de Salut es vol donar tot el protagonisme a les tecnologies davant d’aquesta crisi, motiu pel qual ha desenvolupat tota una sèrie d’aplicacions que permeten descongestionar el 061. La mateixa Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya ha emès un comunicat on demana “descongestionar el número de telèfon 061, que és la porta d’entrada al Sistema de Salut Català, per tal de millorar la seva eficàcia en previsió de l’augment d’infectats pel COVID19 dels dies vinents”.

La Generalitat demana a tots aquells que no siguin població de risc, és a dir, excepte majors de 65 anys o persones amb patologies prèvies, que contactin a través d’altres canals. Són diverses les aplicacions que permeten que cada persona pugui controlar el seu estat de salut sense sortir de casa, el que evita saltar-se el confinament i saturar els hospitals, els centres mèdics i el col·lapse del 061. En concret, l’aplicació és STOP COVID-19 CAT, que és disponible a IOS i Andorid. També la població es pot adreçar al portal web. A més, a través de les xarxes socials i la següent adreça es pot trobar informació actualitzada a Twitter, Facebook i Instagram. 

Les autoritats sanitaries assenyalen que durant aquests dies, cadascun de nosaltres ha d’actuar en la direcció que ens aconsellen els experts i ens faciliten les noves tecnologies. Tot plegat, per ajudar als que més ho necessiten, els més grans, a poder accedir al 061 i al sistema sanitari.

Fotografia | Departament de Salut

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt