Mentre que per una banda les obre de la Sagrera han posat la sisena marxa (500 operaris treballen per aixecar el complex), Adif ja ha trencat les relacions contractuals amb les empreses que havien de fer Sant Andreu Comtal. Una rescissió de contracte que ha trigat un any i mig en passar de les paraules als fets, però que tampoc suposarà ni de bon tros la posada en marxa de les obres.
Tot i que la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, va mostrar confiança de cara al fet que Adif tornés a licitar l’obra de cara a aquesta tardor, des de l’Administrador d’Infraestructures no es mullen amb cap data. De fet, la posada en marxa del concurs públic, l’adjudicació i la formalització es podria allargar fins a mig any més. Davant d’aquesta circumstància, Sanz demana tramitar la tramitació per urgència, ja que a parer seu l’estació “no pot esperar més”.
Cal recordar que les obres del projecte Sant Andreu – La Sagrera van començar fa tot just 10 anys. En aquest temps la Sagrera està enllestida en un 40%, les lloses del Parc Lineal només cobreixen una (molt) petita part del que serà la gran zona verda i a Sant Andreu Comtal finalment Adif va optar instal·lar uns ascensors provisionals fa poc més d’un any, després de les pressions veïnals. Una provisionalitat que ha quedat embolcallada amb la passarel·la que connecta Sant Andreu amb la zona residencial de La Maquinista.
L’objectiu del projecte, però, és poder oferir al veïnat de Sant Andreu i Bon Pastor una nova estació amb servei de trens de Rodalies i regionals. Si bé actualment l’actual infraestructura només compta amb dues vies generals, el nou edifici semisoterrat mantindrà les actuals i en sumarà dues vies més, fet que permetrà incrementar el nombre de circulacions, ja que absorbirà alguns dels trens que fins ara finalitzen el seu recorregut a l’Estació de França.
Amb aquest redireccionament dels trens es buscarà evitar part de la congestió als túnels de Barcelona, ja que els combois podran travessar la ciutat amb major fluïdesa. Cal tenir en compte, però, que l’Estació de França continuarà prestant serveis ferroviaris en tractar-se d’una terminal vital per la xarxa. En el cas de Sant Andreu Comtal, l’estació comptarà amb una distribució similar a la de Sant Andreu Arenal: dues andanes de 240 metres de llarg i entre 7 i 10 metres d’ample.