El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Una dècada d’obres per aixecar el 40% de l’estació de la Sagrera

Societat

Deu anys després que entrés la primera excavadora a la platja de vies de la Sagrera, l’obra de la futura estació intermodal d’ata velocitat ja ha assolit el 40%. Així ho ha anunciat l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), ens que ha assegurat que en els proper tres anys es duran a terme els treballs per acabar els accessos ferroviaris i fixar les vies i les andanes. Actualment hi treballen 500 operaris cada dia, una xifra insòlita.

Banner Ajuntament 300x250
 

El megaprojecte pressupostat en 700 milions d’euros han agafat embranzida després que el jutge permetés re-engegar els treballs aturats per les investigacions judicials. A parer d’Adif ,el ritme actual és bo i ha confirmat que una part de la llosa que suportarà el vestíbul està a punt de quedar segellada, mentre que la zona logística de l’AVE ja està enllestida. Cal recordar que l’edifici tindrà tres plantes on confluiran alta velocitat, trens regionals, línies de Rodalies metro, autobusos i taxis, més un pàrquing per 1.400 vehicles que podran entrar directament des del Nus de la Trinitat.

Actualment els esforços d’Adif se centren a acabar l’espai dels trens de Rodalies, els quals disposaran de vuit vies i quatre andanes de 240 metres de longitud. Tot apunta que cap al 2020 la línia R1 ja podrà fer el recorregut per l’interior de l’estació (tot i que sense aturar-se), mentre que el trasllat de les vies de l’R2 haurà d’esperar al 2021 com aviat. Pel 2022 és possible que totes les vies de Rodalies ja estiguin en funcionament, però sense oferir servei als viatgers (les obres a l’edifici encara no hauran acabat).

Imatge aèria de l’estació el passat 22 de març de 2019 / BSAV

Si bé les Rodalies se situaran al pis inferior i el vestíbul estarà en el del mig, a la planta superior es trobaran les vuit vies d’AVE des d’on es faran les connexions amb França (a Sants només hi ha sis en total). Les seves andanes tindran 400 metres de longitud i estaran reforçades amb uns altres 400 metres més d’espai logístic per fer el manteniment dels trens (actualment a Sants es fa a la mateixa zona comercial).

Mentre que l’any passat l’exministre de Foment, Íñigo de la Serna, va assegurar que l’estació estaria acabada l’any 2020, l’executiu socialista en funcions no ha volgut posar cap data per evitar més frustracions. “Confiem que l’obra estigui llesta durant la dècada vinent“, han assenyalat fonts d’Adif. Pel que fa al cobriment de les vies amb el Parc Lineal, aquesta segona part de l’obra no es començarà a dur a terme fins que l’estació estigui pràcticament acabada.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt