Millores en el transport públic. A partir del dijous 25 de juliol, la llançadora de bus farà tot el recorregut entre Fondo i el Clot i ja no caldrà fer transbordaments. Alhora, un segon servei continuarà reforçant l’eix de Clot fins a Fabra i Puig per absorbir l’alta demanda d’aquest tram. Tot i unificar les dues rutes existents fins ara, TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se (en especial la línia 9 Nord de metro), ja que el bus llançadora continuarà sent incapaç d’absorbir el 100% de la demanda que tenia l’L1.
Segons l’empresa pública, aquesta decisió s’ha pres a l’espera d’una caiguda de la mobilitat, degut a les vacances d’estiu. Segons els càlculs de TMB, amb l’arribada de l’agost es preveu una disminució de la demanda de transport a la zona afectada de fins al 50%. Així, de les 90.000 validacions que es registren al juliol a la línia 1 en el tram Clot – Fondo, passarien a ser unes 50.000. A més, la menor mobilitat fa preveure que els colls d’ampolla del recorregut per Sant Andreu es descongestionin (sobretot per la rambla Onze de Setembre i el carrer de Dublín) i afavoreixin el pas de l’elevat nombre d’autobusos.
Tot i completar el recorregut de la línia de metro en superfície sense necessitat de transbordaments, la direcció de TMB ha decidit mantenir una de les dues rutes alternatives que hi existeix ara: la que va de Fabra i Puig a Clot. Si bé el bus que fa la ruta completa tindrà una freqüència de pas d’entre 5 i 6 minuts en feiners, la llançadora que anirà només per la Meridiana ho farà cada 2,5 i 3,5 minuts. El conjunt d’aquest servei complementari continuarà sent servit amb vehicles articulats i accessibles a persones amb mobilitat reduïda.
Tot i la millora en el transport públic durant les obres del suburbà, TMB continua recomanant les alternatives ferroviàries com a sistema més ràpid per desplaçar-se, com ara l’R2 de Sant Andreu Comtal, l’R3 i l’R4 de Sant Andreu Arenal o de la Sagrera-Meridiana. D’altra banda, també existeix l’L9 que connecta La Sagrera amb Fondo en 13 minuts, en combinació amb la línia 5.