El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El bus llançadora per les obres de l’L1 farà un recorregut incomplet

Societat

Després d’avançar que la Línia 1 de metro quedarà fora de servei entre Clot i Fondo per obres des del 29 de juny fins al 30 d’agost, L’Exprés de Sant Andreu ha tingut accés en exclusiva a documents de TMB on es detalla com se substituirà el servei de suburbà per un en superfície. D’entrada, cal destacar que els autobusos llançadora no supliran el recorregut sencer que fa la línia.

 

Segons la documentació, TMB posarà en marxa dues rutes d’autobusos llançadora. La primera farà la línia des de Fondo fins a l’estació d’Onze de Setembre i la segona des de Fabra i Puig fins al Clot, de manera que qui vulgui fer el transbordament entre tots dos inici/final de línia de bus ho haurà de fer caminant (15 minuts a peu per la rambla de Fabra i Puig). D’aquesta manera el tram de l’L1 direcció Fondo se suplirà serà en realitat des de Fondo fins a Sant Andreu (on es pot agafar l’R2 de Rodalies que porta a Clot). En paral·lel, els viatgers que necessitin anar a una parada intermèdia entre la Sagrera i Clot es podran acostar amb el bus especial fins a l’L9 d’Onze de Setembre per anar a agafar l’altra ruta de bus a la Sagrera.

L’objectiu de no enllaçar totes dues rutes de bus és obligar als ciutadans a buscar mitjans de transport alternatius. El motiu: l’actual flota de bus és incapaç d’absorbir tot el passatge que transporta el servei habitual de metro entre Fondo i el Clot. Per aquest motiu TMB oferirà l’autobús llançadora com un reforç a la resta del transport públic, en comptes de fer una substitució total del servei de metro. Ara bé, totes les estacions de metro afectades comptaran amb una parada del servei especial de bus.

En els mateixos plafons que s’instal·laran al suburbà es detallarà com des de cada estació hi ha mitjans alternatius que poden suplir parcialment el trajecte desitjat. En el cas de Sant Andreu, per exemple, es recomana anar a la Trinitat Vella amb el V31, o a Baró de Viver o Santa Coloma amb la L9 des d’Onze de Setembre.

D’altra banda, per anar fins al Clot la millor opció passarà a ser agafar la R2 de Rodalies a Sant Andreu Comtal, o per anar a la Sagrera l’R3 i/o l’R4 des de Sant Andreu Arenal. Si caminar una distància important pot resultar un problema, la xarxa ortogonal de bus ja acosta la major part dels nuclis de Sant Andreu fins a totes dues estacions de Rodalies o a la resta d’estacions intermèdies de metro. El que encara no s’ha informat és si en aquests busos llançadora s’haurà de validar el bitllet o si el seu ús serà lliure i gratuït.

Segons assenyala la documentació a la qual ha tingut accés aquest mitjà de comunicació, l’empresa pública substituirà les vies que hi ha entre les estacions de la Sagrera i Torras i Bages, després que les actuals hagin finalitzat el seu període de vida útil. De fet, la idea és canviar les actuals vies de balast (aquelles que compten amb pedres entre els rails) per unes vies en placa noves (rails ancorats a plaques de formigó). En total, la renovació de la infraestructura suposarà una inversió de més de 20 milions d’euros.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt