El diari independent de Sant Andreu de Palomar

Sant Andreu Comtal tornarà a ser terminal ferroviària

Societat

Després que hagin passat anys del desmantellament de la platja de vies de Sant Andreu Comtal, l’estació tornarà a ser una terminal ferroviària clau per a les Rodalies de Catalunya. Si bé actualment l’actual infraestructura només compta amb dues vies generals, el nou edifici semisoterrat mantindrà les actuals i en sumarà dues vies més, fet que permetrà incrementar els serveis de Rodalies i Mitja Distància.

Banner Ajuntament 300x250
 

Si finalment l’estratègia tira endavant, amb aquesta nova instal·lació Sant Andreu Comtal absorbirà part dels trens que fins ara finalitzen el seu recorregut a l’Estació de França. D’aquesta manera s’evitarà part de la congestió als túnels de Barcelona i els trens podran travessar la ciutat amb major fluïdesa. Cal tenir en compte, però, que l’Estació de França continuarà prestant serveis ferroviaris, ja que es tracta d’una terminal vital per la xarxa ferroviària.

Actualment totes les línies de Rodalies que travessen la ciutat de Barcelona ho fan només per dos túnels: el de passeig de Gràcia i el de plaça de Catalunya. Si bé l’associació Promoció pel Transport Públic (PTP) reivindica des de fa anys la construcció d’un tercer túnel horitzontal per la zona alta de Barcelona, la solució a mitjà termini no anirà en aquest sentit. L’aposta actual és aconseguir una millor fluïdesa, gràcies també a la recuperació de dos ramals ferroviaris als extrems de la ciutat: Gornal i Aigües. Aquest darrer és un dels que es pot observar des del Nus de la Trinitat i connecta Montcada Bifurcació amb Sant Andreu Comtal.

Perquè aquesta proposta sigui una realitat, abans caldrà que Adif finalitzi la nova estació de Sant Andreu Comtal. Encara que la infraestructura estigui pràcticament enllestida, els casos de corrupció van dur al jutge a aturar el projecte i actualment resta a l’espera d’una nova licitació que no sembla arribar mai. La previsió és que aquesta estació compti amb dues andanes de 240 metres de llarg i entre 7 i 10 metres d’ample, amb una distribució similar a la de Sant Andreu Arenal.

Fotografia | L’estrcutura de formigó està pràcticament enllestida // BSAV

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt