Ferrocarril Metropolità de Barcelona S.A. ja ha adjudicat les obres que tenen com a objectiu renovar la infraestructura de l’L1 del metro en el tram que va des de l’estació de Navas fins a Fondo. Tal com ha fet públic la companyia i ha recollit L’Exprés de Sant Andreu, les tasques les durà a terme la UTE Comsa Sau – Vias y Construcciones SA, per 10,1 milions d’euros (sense IVA). Al concurs públic només es va presentar una segona empresa, descartada després de presentar una oferta d’execució més cara.
L’obra, avançada per aquest mateix mitjà de comunicació, encara no té calendari en ferm. Tot i això, s’ha de tenir en compte que la major part de reformes que tenen una afectació tan gran en el normal funcionament del transport públic s’acostumen a fer en els mesos d’estiu (sobretot a l’agost). En aquest cas, els primers treballs es faran en horari nocturn, d’1 a 4:15 hores de la matinada, per evitar talls en les circulacions, però quan arribi a un determinat punt, el tram quedarà suspès.
Segons assenyala la documentació, l’empresa pública substituirà les vies que hi ha entre les estacions de la Sagrera i Torras i Bages, després que les actuals hagin finalitzat el seu període de vida útil. De fet, la idea és canviar les actuals vies de balast (aquelles que compten amb pedres entre els rails) per unes vies en placa noves (rails ancorats a plaques de formigó). En total, la renovació de la infraestructura suposarà una inversió de més de 20 milions d’euros i no està previst que es finalitzi fins a finals de setembre.
No me agrada com esta quedan el carrer Grand de Sant ANDREU
Estas nuevas vías, ¿serán mejor en cuanto a acústica y vibraciones? Lo digo por los edificios que hay en Paseo Torras i Bages que notan ciertos ruidos-vibraciones con las actuales vías.