Tal com ha anunciat aquest dijous el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, l’administració pública ja ha rescindit el contracte amb les constructores de la nova estació de Sant Andreu Comtal i preveu treure novament a licitació el projecte un cop passat l’estiu. En aquest sentit, el nou contracte tractarà només les qüestions més “urgents”, com ara la nova estació i la platja de vies per descongestionar Sants, ha avançat el ministre.
De la Serna ha subratllat que la decisió de trencar els contractes s’ha pres després que l’auditoria determinés que fer una modificació del contracte no era viable. A més, el màxim responsable polític ha manifestat la seva voluntat de reunir-se amb la resta d’administracions el més aviat possible per tancar els plecs del projecte.
En aquest sentit, la tinenta d’Urbanisme de Barcelona, Janet Sanz, ha celebrat la rescissió del contracte i ha tornat a exigir al ministre que impulsi “una estació digna i en condicions”. A més, Sanz s’ha mostrat satisfeta en com avancen les obres de l’estació de La Sagrera. Sobre aquesta infraestructura, De la Serna s’ha reafirmat en la seva voluntat d’inaugurar-la el proper 2020 i ha destacat el “molt bon ritme” de les obres del col·lector de Prim.
Més enllà del col·lector, els operaris també treballen actualment en l’estructura de l’estació i els seus accessos civils. De fet, aquests també suposen dur a terme altres matèries, com parts de la superestructura i l’electrificació. En total, la nova estació intermodal s’ha pressupostat en 620 milions d’euros.