Tornen els operaris a les obres de l’estació intermodal de La Sagrera, però amb retard. Si bé les fonts de la companyia d’infraestructures van assegurar en una exclusiva de L’Exprés de Sant Andreu que les màquines començarien a treballar al mes de novembre, no ha sigut fins aquest mes de gener que els obrers han tornat a baixar a la trinxera de vies.
De fet, la reactivació del projecte és bàsicament per acabar la llosa de l’estació, ja que cal recordar que l’edifici com a tal està construït al 0%. Què és el formigó que es veu aleshores des dels trens quan es passa per la zona? Una petita estructura d’entrada a les andanes que res té a veure amb l’edifici final. Ara el que s’està fent és una espècie de fonaments perquè l’estructura aguanti el trànsit ferroviari.
De fet, serà un cop acabada la llosa quan es comenci a treballar en l’estructura i en els accessos civils a l’estació. Si més no, aquesta part no es començarà a ser una realitat fins que no s’acabin les obres del col·lector de la Rambla de Prim, les quals es van iniciar el passat 20 de juny. Un cop acabada aquesta part i aixecada l’estructura, l’obra se centrarà ja a fer passar els corredors de Rodalies per l’interior de la futura estació i més tard serà l’alta velocitat la que vegi desplaçades les seves vies cap a l’interior de l’edifici.
El que sembla estar clar ja és que l’estació tindrà 550 metres de llargada per 80 metres d’amplada en la planta de Rodalies (amb vuit vies i quatre andanes), mentre que l’alta velocitat disposarà de 130 metres d’amplada (on s’encabiran 10 vies i cinc andanes). Si bé la superfície dedicada al ferrocarril s’espera que sigui de 259.000 m2, cal sumar uns altres 180.000 m2 que es destinaran a botigues.
M’agradaria saber, que estan fent en les obres del carrer Cardenal Tedeschini, entre Concepció Arenal i Pardo, així com l’aixecament dels jardins entre Cardenal Tedeschini i Concepción Arenal. Fa uns anys hi va haver uns barracons per escola, i ara que faran?