La Fabra i Coats acull des d’aquest divendres fins al proper dissabte la VII edició del Festival Mira, centrat en les arts digitals. En total, al llarg de les dues jornades es desenvoluparan més de 45 activitats basades en la interacció amb les darreres tendències audiovisuals, sonores i les arts immersives.
Per aquest motiu, l’accés a algunes zones del recinte fabril es veurà restringit als veïns i veïnes. De fet, les entrades més assequibles superen els 30 euros. A més, enguany el Mira amplia les seves instal·lacions i ocuparà fins a 1.000 metres quadrats més respecte a la passada edició.
Aquest espai servirà per encabir la nova instal·lació batejada amb el nom de 3D Sound Room, el qual es tracta d’un escenari “dedicat al so multidimensional i a la tecnologia auditiva immersiva” que es basa “en la música electrònica de ball”, expliquen des de l’organització.
Aquest nou espai se sumarà a l’escenari principal del festival, el qual es tornarà a situar en la nau central de la fàbrica. És en aquest punt on s’instal·larà una pantalla gegant de més de 40 m2. Si més no, l’escenari estrella tornarà a ser el MIRA Dome by adidas Originals, el qual es tracta d’una cúpula immersiva dedicada a la projecció de peces de videoart en 360º. Aquesta instal·lació s’ubicarà precisament al pati del recinte fabril.
Si bé el festival ja es va posar en marxa el passat dijous amb les diferents conferències i debats centrats en les arts digitals, és aquest divendres i dissabte quan els decibels i la llum ompliran les partes de la fàbrica de filatures. Entre els artistes del cartell destquen James Holden & The Animal Spirits, William Bsinski, Shackeleton + Anika, Essaie pas i The Bug vs Dylan Carlson of Earth. Si més no, qui ja s’ha convertit en protagonista del festival es Sandro Rey, el qual ha protagonitzat el vídeo promocional.