El diari independent de Sant Andreu de Palomar

El pont del petroli, situat a escassos metres de l'esatció de Rodalies de Badalona / Carquinyoli

El metro de Sant Andreu a la platja de Badalona, sine die

Societat

Pocs recordaran el projecte de connectar l’L1 amb l’estació de Renfe de Badalona, però no en fa tants anys del seu anunci. El 15 de juliol de 2010 d.C. (després de la Crisi), el secretari de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, presentava el perllongament de la L1 des de Fondo fins a l’estació de Rodalies situada davant de la platja. Set anys després, però, l’únic testimoni que queda d’aquell anunci és a les hemeroteques.

 

Tal com ha admès el secretari general de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Ferran Falcó, l’ampliació no és durà a terme en aquest mandat. Com a molt es redactarà el projecte constructiu, però sense licitar les obres. Segons es va calcular en el seu dia, aquestes requeririen una inversió de 442 milions d’euros i estaven projectades pel 2012, tal com recull La Vanguardia. En total, el perllongament beneficiaria a 60.000 nous potencials usuaris dels barris de Montigalà, Lloreda, Sant Crist, Bufalà i Casagemes (Badalona).

La idea forma part del Pla Director d’Infraestructures 2011-2020. Un dossier que també incorpora projectes urbanístics com la connexió de les dues xarxes del tramvia o allargar l’L4 perquè arribi fins a La Sagrera des del ramal de La Pau. En el cas de l’L1, entre Fondo i l’estació de Rodalies de Badalona es construirien cinc noves estacions de metro.

La difícil situació econòmica que travessa la Generalitat, però, elimina tota esperança de veure realitzada l’obra. El mateix Falcó reconeix que perllongar el metro fins a la seva primera parada (Montigalà) ja suposaria una inversió de 150 milions d’euros. Diners que, en tot cas, s’invertiran a acabar quatre estacions de l’L9 i L10. La “prioritat” del Govern de la Generalitat, expliquen.

Actualment, l’únic consistori que reivindica públicament la connexió és el de Badalona, el qual considera que la seva demanda “no és res excepcional”. Tal com recorden, el plantejament urbanístic és un compromís de la Generalitat i des de la Federació d’Associacions de Veïns de Badalona (FAVB) titllen l’obra de “prioritària”. Ara com ara, però, sembla més factible el perllongament del TramBesòs des de l’estació de Sant Adrià fins al port de Badalona (22 milions d’euros), que no pas fer avançar la línia vermella fins a l’estació de Rodalies de Badalona.

Fotografia | El pont del petroli, situat a escassos metres de l’esatció de Rodalies de Badalona / Carquinyoli

1 Comentari

  1. Yo creo que la prolongación de la Línea I Fondo debería de ser la siguiente parada… Montigalá (frente centro Comercial Carrefour) y la siguiente Bufalá ( al lado comisaría). Al menos es como nos dijeron que seria

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Societat

Vés a dalt